Een goed verhaal vertelt zichzelf

Onlangs weer voor de zoveelste keer een presentatie aan moeten horen van iemand die zogenaamd over een bepaald thema zou gaan spreken maar er puur en alleen op neerkwam dat er irritant vaak werd gezegd: “We kunnen dit, we kunnen dat” . Dan gaat het licht bij mij echt uit. Ik snap het ook gewoon niet.

Een goed verhaal zou zichzelf moeten verkopen! Dan hoef je jezelf echt niet ook nog eens aan te prijzen. Je bereikt dan namelijk het tegendeel. Is ook echt een absoluut zwaktebod. Of ben ik nu te hard? Overtuig mensen van je kennis, je kunde door ze te overdonderen met nieuwe inzichten. Verras ze! Geef ze wat. Gratis en voor niets. Dan komt de vraag vanzelf. Sowieso vind ik dat het sterkste in zakendoen (uiteraard wel tot op bepaalde hoogte): eerst geven dan nemen!

Lees ook:Nederland glijdt af als kennisland
Lees ook:Sunliner brengt ode aan hardwerkende mensen
Lees ook:Hulde aan moeders MET ambitie
Lees ook:Schiphol biedt gratis WiFi aan
Lees ook:Stop de Rat Race

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.