Ken ik u niet ergens van?

Het vergroten van uw naamsbekendheid is van groot belang bij het werven van klanten. De meest ideale situatie zou zijn wanneer iemand een dienst/product noemt en de klant als eerste uw merk opnoemt.  

Om dit te kunnen realiseren zijn er tal van mogelijkheden. Hieronder geef ik u een paar voorbeelden

Flyeren
Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat het lastig is om uw klanten van offline naar online te brengen. Het is als het ware een beetje retro-mode om de klanten weer offline binnen te krijgen. Een goedkope en snelle manier hiervan is flyeren. Trommel een paar enthousiaste studenten op en laat ze een zaterdag door de stad heen flyeren.

Let er wel op bij de flyers drukken dat de website groot en goed vermeld staat. Dit kan eventueel ook met een QR code waardoor de consumenten gelijk op uw site zitten.

Internet
Mailen werkt dus minder goed dan werd gedacht maar wat wel extreem goed werkt is het verhogen van uw organische resultaten in Google. Dit wil zeggen de resultaten (posities) buiten de advertenties om. 90% van de consumenten zoekt hun producten/diensten via Google. Hoe u deze resultaten kunt verbeteren kunt u hier lezen.

Autoriteit
Door veel informatie te delen over het onderwerp waar u verstand van heeft, kunt u meer naamsbekendheid creëren. Dit kan in de vorm van een boek maar ook simpeler door als gastblogger aan het werk te gaan bij een aansluitende pagina.

Ludieke actie
Wat nog altijd goed werkt is het bedenken van een legendarische actie. Door dit te doen zal uw naam snel bekend worden. In de ideale situatie heeft u iets bedacht waar de media ook graag iets over wil publiceren, zo krijgt u free publicity.  Mensen nemen namelijk sneller iets aan als de bron onafhankelijk is van het product.

Over het algemeen is het belangrijk goed te weten wat uw doelgroep is. U kunt beter een kleinere doelgroep hebben en deze meerdere keren bereiken dan u richten op het grote publiek en misschien aan uw doel voorbijgaan.

Deze blogpost is onderdeel van de nieuwe strategie want hij is geschreven in samenwerking met Dreamjob!

 

Lees ook:Online en offline marketing: een gouden combinatie
Lees ook:Tarief zakelijke klanten KPN niet omhoog
Lees ook:Achtergrondmuziek voor filmpjes nodig?
Lees ook:Onderzoek naar Google
Lees ook:Agrarisch ondernemen mét Twitter en een blog

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.