Slimme strooizout ondernemer introduceert Buurtzout.nl

Wat doe je als ondernemer die een hele partij strooizout heeft ingeslagen en zich wil onderscheiden van al die andere aanbieders? Dan ga je nadenken wat je extra kan bieden wat de rest niet heeft! En dat is de ondernemer achter Buurtzout.nl gelukt. Slim. Slim. Hij haalde er vandaag direct pagina 3 van De Telegraaf mee. Heel wat goedkoper dan adverteren.

www.buurtzout.nl

Vanaf vandaag kunnen hele buurten, bedrijfsverzamelterreinen maar ook zorginstellingen tegelijk via www.buurtzout.nl nog gemakkelijker, voordeliger en sneller hun stoepen en straten met strooizout ijsvrij houden en daarmee zichzelf en hun eventuele bezoekers veel leed besparen. Hiermee kan het aantal slachtoffers dat jaarlijks op de EHBO belandt in de winter door gladheid drastisch naar beneden. De introductie van Buurtzout.nl wordt ondersteund door de landelijke verzekeraar Polis Direct en de Stichting Consument en Veiligheid.

 Hoe werkt het?

Buurtzout.nl richt zich vooral op grotere groepen zoals bewoners- en buurtverenigingen, verzorgingstehuizen, woonboulevards, autoboulevards en bedrijfsverzamelgebouwen die gezamenlijk de handen in elkaar willen slaan. Op www.buurtzout.nl kunnen buren, bewoners en bedrijven gezamenlijk een grote hoeveelheid zout bestellen en deze vervolgens binnen 48 uur op het door hun gewenste adres in heel Nederland laten bezorgen in het gewenste aantal handzame zakken zout. Er kan ook een Buurtzout-bak opslagbak geleased worden met de buurt voor gemeenschappelijke opslag van het zout in de wintermaanden. Op de site zijn handige invulformulieren te downloaden waarmee buren, bewoners, buurtverenigingen of bedrijven heel gemakkelijk een hele buurt of collega-bedrijven kunnen activeren.

 Scherpe prijs

Door de grote hoeveelheden die tegelijk besteld worden, kan Buurtzout.nl leveren tegen een zeer scherpe prijs waarbij ook nog het transport inbegrepen is. Negen vrachtwagens staan klaar om uit te rijden. Kijk voor de prijzen op www.buurtzout.nl

 Dreigend uitglijgevaar

Stichting Consument en Veiligheid becijferde dat er vorige winter maar liefst 18.000 mensen behandeld zijn op de eerste hulp omdat ze uit waren gegleden op een gladde straat of stoep. 15% gleed uit rond het eigen huis. Bij elkaar kostte de behandeling van botbreuken en kneuzingen door de gladheid ruim 50 miljoen euro aan medische kosten en 36 miljoen euro omdat mensen niet naar hun werk konden. Cees Meijer van Stichting Consument en Veiligheid: “Wij zijn echt van mening dat er de komende jaren meer aandacht moet komen voor het sneeuwvrij maken van stoepen en trottoirs, omdat de meeste mensen toch lopend uitglijden. Wij juichen dit Buurtzout initiatief dan ook van harte toe.”

 Ouderen

Bijna de helft van de slachtoffers van vorig jaar die op een te gladde stoep op straat uitgleed, was ouder dan 55 jaar en één op de acht ouder dan 75 jaar. Polis Direct, Buurtzout en Stichting Consument en Veiligheid bieden daarom ter feestelijke lancering van het fenomeen Buurtzout.nl de eerste pallets met Buurtzout gratis aan Woon- en Zorgcentrum Wulverhorst te Oudewater die dit jaar 40 jaar bestaat en waar gestreefd wordt om ouderen zo lang mogelijk hun zelfstandigheid te laten behouden.

Ik was gisteren bij de overhandiging van de eerste pallet Buurtzout aan de bewoners van woon- en zorgcentrum De Wulverhorst te Oudewater en maakte er (uiteraard) een klein filmpje van:

 

Lees ook:Ondernemers beheren markt zelf
Lees ook:Onderscheid winkelketens gewenst
Lees ook:‘Nederlandse taal niet zo belangrijk voor Albert Heijn’
Lees ook:Nederland actiefste online retailland
Lees ook:Ondernemers stoppen kindermisbruik!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.