Categorie: "nice to know"

Letten op de kleintjes: onbemand tanken

Als ondernemer is het moeilijk om in deze tijden van financiële crisis een  gezonde en groeiende onderneming te leiden. Het blijft belangrijk om in te spelen op de wensen en behoeften van klanten en consumenten. Onbemand tankstation Firezone doet dit goed door zijn lage brandstofprijs en zijn ludieke acties, zoals NK Autotrek en de Italiaanse KoffieEend actie. In de markt blijft Firezone groeien. De afgelopen maanden zijn er 7 locaties bijgekomen.

Whiskyfestival: perfecte ‘lekkermaak’ marketing

Vandaag is het weer zover. Vanmiddag ga ik weer naar zo’n bijzonder whiskyfestival. Ik ken het fenomeen nog niet zo lang maar vind het knap geniaal en een echte aanrader voor veel meer ondernemers om een dergelijk initiatief ook gezamenlijk op te tuigen rondom hun corebusiness. Het internationale whiskyfestival vindt plaats in Den Haag. Drie dagen lang in de Grote Kerk. Alle drie de dagen zijn uitverkocht!!! Ik ben te gast van @whiskytips, de whisky expert bij uitstek.

Jong geleerd…

Cees Pille, directeur Stichting Jong Ondernemen

De jeugd heeft behalve de toekomst ook onze economie straks in handen. Mijn oog viel toevallig op de stichting Jong Ondernemen. Opgericht in 1990 door diverse initiatiefnemers waaronder MKB Nederland.

De geschiedenis van het online winkelen

Met de opkomst van het internet is er veel veranderd, vooral ons winkelgedrag. Bij het winkelen gaan we namelijk vaak niet meer de deur uit. De meeste producten kunnen we namelijk gewoon kopen vanuit ons eigen huis, vanachter de PC. We kunnen het tegenwoordig zo gek maken als we zelf willen, van LCD-TV tot pumps en van terrasplanken tot douchemat.

Nieuwe rage: notitieboekjes

Het valt me steeds meer op. Sinds circa een jaar lijkt het wel of geen enkele ondernemer in de dienstensector meer met een notitieblok op stap gaat. Het zijn tegenwoordig steeds vaker van die kleine of grotere notitieboekjes. En denk dan niet aan die simpele schriftjes maar echt aan van die dure boekjes om in te schrijven. Ik moet bekennen, ik doe er zelf ook aan mee hoor. Hoe kleiner hoe beter. Lekker makkelijk meenemen, wat charmanter en houdt je ook scherper zodat je niet zomaar alles opschrijft. Maar het is niet bepaald kostenefficiënt. Zo’n boekje van een beetje merk kost al gauw 11 euro.