Van een goed idee naar een succesvol bedrijf

Via Connaxis kreeg een interessant artikel, met het verzoek dit op mijn blog te plaatsen. Na het eerst gelezen te hebben, dacht ik ja, dat ga ik met jullie delen, omdat het allemaal zo logisch lijkt, maar niet genoeg herhaald kan worden:

“Veel bedrijven hebben hun success te danken aan een enkel goed idee. Toch is het hebben van een goed idee niet genoeg, succesvolle bedrijven gebruiken een ingewikkeld recept van factoren om hun goede idee om te zetten in een succesvol idee.

In dit artikel, gaan we verder in op waar een goed idee uit bestaat, we zien een voorbeeld van een goed idee en welke factoren helpen om een goed idee te transformeren in een succesvol idee. 

Goed idee
Iedereen heeft goede ideeën, maar het hebben van een goed idee, is als het hebben van een idee dat anders is dan alle andere ideeën. Het is een groots idee, wat innovatief is en de levens van de mensen die in aanraking komen met het idee verandert. Een van die goede ideeën is de auto, wat in zijn tijd een groots en innovatief idee was dat de levens van velen heeft veranderd. 

De evolutie van de auto
De ontwikkeling van de auto is de evolutie van een van de beste ideeën ter wereld. In 1894 introduceerde Benz de Velo, en hiermee werd Benz de grootste automobiel producerende bedrijf in de wereld. In 1913 had Ford echter een grote doorbraak door lijnproductie in te voeren, waardoor er maar liefst 250.000 auto’s van het model T werden geproduceerd tegen 1914. In de toekomst worden milieuvriendelijke auto’s steeds belangrijker, een goed voorbeeld is de Tesla Roadster, die al volop gebruik maakt van maatregelen om het milieu te sparen.

Door middel van innovatie hebben fabrikanten het grote idee van de eerste auto constant kunnen verbeteren tot de dag van vandaag. Want goede ideeën groeien, evolueren en passen zich aan: ze staan niet stil. Het succes van een idee is niet alleen afhankelijk van het idee zelf, maar het hangt ook af van andere factoren, zoals communicatie en zichtbaarheid. 

Interesse voor jouw idee
Met een idee alleen ben je er niet, want wat nu als jouw beoogde klanten niet van het bestaan van jouw idee afweten?  In de eerste plaats is het belangrijk dat je idee duidelijk en helder wordt gecommuniceerd naar jouw potentiële klanten. In ons huidige internet tijdperk kan eigenlijk geen enkel bedrijf meer zonder online aanwezigheid. 61 % van de wereldburgers met een internetverbinding is dagelijks online. Voor andere media ligt dit percentage veel lager: 54% voor televisie, 36% voor radio en 32% voor kranten.

[1] Dit maakt internet het meest interessante medium om jouw idee te communiceren.Veel mensen denken dat online aanwezigheid enkel bestaat uit een mooie en functionele website, maar dit is louter het begin. Het hebben van een website zonder verdere activiteiten, is als het hebben van reclamefolders voor je nieuwe auto, weggestopt in een donkere kelderkast. Wie weet deze nu te vinden?

Google en jouw klanten weten jouw website ook niet zomaar te vinden. Het is daarom van belang om mogelijke klanten te attenderen op jouw idee, door mensen naar jouw website te leiden. Mensen kunnen geïnteresseerd raken voor jouw idee door middel van een artikel dat zij over jouw idee hebben gelezen, een link naar jouw idee die zij ergens op het internet vinden, een online advertentie of via vrienden op bijvoorbeeld Facebook en Twitter. 

Een duwtje in de rug
Innovatieve ideeën heben al veel potentieel, zij hebben alleen nog een duwtje in de rug nodig. Met een geïntegreerde aanpak waar design, web development en internet marketing samen komen,  wordt jouw idee vormgegeven in de online wereld”.

Bron: http://www.connaxis.com/digital-solution

[1] Bron: TNO NIPO, “Digital Life: Nederlanders lopen achter op rest van online wereld” <http://www.tns-nipo.com/pages/nieuws-pers-blogs.asp?file=persvannipo%5CFW_blog1-012011.htm>

PS: heb je al gestemd op je favoriete Onderneemster van het Jaar? Ik houd me aanbevolen uiteraard voor je stem. Ik lig op dit moment, ongelooflijk maar waar, op een tweede plaats! Er kan elke dag tot 23 mei gestemd worden. Zou het zeer waarderen.

Lees ook:Raarste klanten van de wereld
Lees ook:Online en offline marketing: een gouden combinatie
Lees ook:Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool
Lees ook:Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool
Lees ook:Makkelijk ideeën voor je website uitwerken

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.