Slechte zomer een zegen voor veel ondernemers

Veel bedrijven profiteren van het slechte weer. Bowlingbanen zitten afgeladen vol en de welnessbranche bloeit helemaal op deze zomer.

Ook de bloemenhandel, supermarkten, musea en bioscopen zien hun inkomsten stijgen.  De Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten meldt dat er in de eerste helft van 2011 twintig procent meer bezoekers werd geteld.

De bloemenverkoop groeit gestaag door de zomerse buien. Bloemenveiling FloraHolland in Aalsmeer meldt dat de omzet zeventien procent hoger is dan een jaar eerder. Mensen willen het binnen gezellig maken nu ze dankzij het slechte weer veel binnen zitten.

Volgens de Nederlandse Museumvereniging trokken de musea in juni bijna zes procent meer bezoekers dan in dezelfde maand vorig jaar en supermarkten hebben mede door het natte en koude weer de omzet in juli met 3,9 procent zien toenemen.

Alhoewel ook ik baal van het weer, is mijn ondernemershart natuurlijk blij met zulke berichten!

Bron: Gfk

Lees ook:Mooi weer: goed voor detailhandel!
Lees ook:Verkoop duurzaam voedsel neemt toe
Lees ook:Museumpje pakken in het nieuwe jaar
Lees ook:Nederlandse autoverkopen weer omhoog in eerste helft 2011
Lees ook:Sjanghai moet nog op stoom komen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.