Nederland actiefste online retailland

onlineWil je als retailer in de toekomst succesvol blijven, dan dien je absoluut de consument tegemoet te komen in zijn wens om steeds meer te kunnen switchen tussen online en offline aankopen. Kortom, je moet als een retailer naar een multichannel strategie toe. Inmiddels koopt namelijk in Nederland 71 procent van de consumenten wel eens iets online. Nederland loopt hierbij voorop in Europa. Deze wijsheid komt naar voren uit een onderzoek van Forrester zo meldt Emerce.

Op dit moment zijn er 9 miljoen Nederlandse consumenten die wel eens iets online kopen. Over vier jaar komt dit getal 2 miljoen hoger uit en zijn er 11 miljoen mensen die wel eens een online aankoop hebben gedaan.

Nederlanders hebben overigens meer vertrouwen in de veiligheid van de financiële gegevens de online worden achtergelaten bij een aankoop dan de gemiddelde Europese consument.

Lees meer op de site van EMERCE:

 http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=3016052&utm_campaign=nieuwsbrief&utm_source=nieuwsbrief&utm_medium=email

Lees ook:Facebook opent kantoor in Nederland
Lees ook:Aangescherpte regels telefonische verkoop
Lees ook:Kieskeurig.nl levert producten uit fysieke winkels
Lees ook:Hoe is het gesteld met de dienstverlening in Nederland?
Lees ook:Plezier in fysiek winkelen daalt

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.