Keurmerk Klantgericht Verzekeren op komst

Er komt een keurmerk  Klantgericht Verzekeren aan voor verzekeraars om het vertrouwen van klanten te herwinnen. Dit ‘Keurmerk Klantgericht Verzekeren’ (KKV) wordt uitgegeven door de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). De eerste keurmerken zullen naar verwachting in het najaar van 2010 worden toegekend.

De namen van de verzekeraars die het KKV mogen voeren, worden in oktober bekend gemaakt. Een verzekeraar die het KKV wil verkrijgen, dient te voldoen aan de normen voor het keurmerk, samengevat in vijf thema’s:


1.    De verzekeraar geeft zijn klanten heldere, eerlijke informatie en voorlichting in begrijpelijke taal.
2.    De verzekeraar levert zijn klanten een continue, zorgvuldige en voortvarende dienstverlening.
3.    De uitkomsten van de (gemeten) klanttevredenheid zijn hierbij leidend.
4.    De verzekeraar is goed (telefonisch) bereikbaar.
5.    De verzekeraar voert een consistent  kwaliteitsbeleid, leeft de keurmerknormen actief na en zorgt voor permanente verbetering van zijn dienstverlening.

Het Handboek KKV kan per e-mail worden aangevraagd ([email protected]).

Stichting toetsing verzekeraars
Postbus 93450, 2509 AL Den Haag – Bordewijklaan 2, Den Haag
[email protected]
Tel: (070) 333 85 11 – Fax: (070) 333 88 57

www.klantgerichtverzekeren.nl

Lees ook:Wat is wel en niet meeverzekerd in de bestelautoverzekering?
Lees ook:Valkuilen bij het afsluiten van een AOV
Lees ook:“Makelaars moeten niet meer zelf waarde bepalen”
Lees ook:Klanten Polis Direct het meest tevreden
Lees ook:Bedrijven kunnen nu certificaat duurzaam repareren behalen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.