Inzet MKB maakt verschil voor goed doel

Steun jij als ondernemer een goed doel? Dan bedoel ik niet alleen financieel want dat geloof ik wel maar juist ook door de inzet van je expertise op jouw vakgebied? De kracht van het MKB is mega en ook mega veelzijdig. Als nou elke MKB-er een goed doel zou omarmen waar het ook echt oprecht wat voor wil betekenen en naast geld vooral kosteloos een stuk energie, kennis, netwerk en ervaring in zou brengen, kunnen we pas echt het verschil maken.

Meer doeltreffendheid

Voor het goede doel betekent het een belangrijk stukje extra capaciteit en professionaliteit waardoor de doeltreffendheid fors toe kan nemen. De donaties die dan binnen komen, worden dan vast en zeker óf een stuk groter in aantal óf kunnen nog gerichter en beter besteed worden. Er blijft dan sowieso meer geld over voor het goede doel doordat er minder betaald hoeft te worden aan support.

Wij hebben met het PR-bureau onlangs naast de nodige financiële support op deze manier onze PR-expertise aangeboden aan een stichting die mijn team en mij zeer aan het hart gaat. Binnenkort hebben we het eerste kennismakingsgesprek wat we voor hen kunnen betekenen om hen te ondersteunen. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen. De positieve energie die dit in ons eigen team nu al losmaakt is alleen al een waarde op zich.

The Cove

Gisteren zag ik tijdens het Oscarweekend van Het Parool en Pathe de documentaire The Cove. Deze film is genomineerd voor een Oscar in de categorie Beste Documentaire. Het gaat over de gruwelijke dolfijnslachterijen in Japan. Ongelofelijk. 23.000 dolfijnen per jaar worden op vreselijke wijze om het leven gebracht. Het dolfijnenvlees dat erg veel kwik schijnt te bevatten wordt vervolgens doorverkocht om opgegeten te worden met alle gevolgen van dien voor de mensheid. Ik had er geen idee van.

Ik ben na afloop direct naar hun site gegaan om hier meer van te weten te komen en te kijken wat je kan doen om te helpen. Je leest daar meer over de film maar ook hoe je kunt helpen om een einde aan deze vreselijke toestanden te maken. Ze geven duidelijk twee mogelijkheden aan. Geld geven of zoveel mogelijk mensen attenderen op deze gruwelijkheid in de hoop dat ze ook in actie komen en hun stem laten horen dat deze dolfijnenmoorden gestopt moeten worden. 

Bij deze. http://twitter.com/takepart  www.thecovemovie.com www.takepart.com

Lees ook:Goede doelen kunnen rekenen op Nederlandse ondernemingen
Lees ook:Tip: beloning voor duurzame energie
Lees ook:Rechtstreekse hulp aan mensen in ontwikkelingslanden met ONEforONE
Lees ook:Over de heesheid van Katja Schuurmans enzo
Lees ook:Energy Make-over

Eén reactie op “Inzet MKB maakt verschil voor goed doel

  1. Marco Prins

    Zoals jij het schrijft en zegt ben ik het helemaal mee eens. De eerste gedachte die ik kreeg bij de kop was ´goede doelen steunen door bedrijven is uit commercieel belang´. Maar jouw uitgangspositie is zoals het hoort, daadwerkelijk iets betekenen voor een goed doel. Dit kan door geld, maar ook door bijv. voor de kostprijs (of minder dan dat) een dienst of product te leveren. Dan is het echt waardevol en mijn moeder zei altijd ´wie goed doet goed ontmoet´ en dan vul ik daarbij aan, als goed doen het uitgangspunt echt is en niet goed ontmoeten.

    Het viel mij een tijdje geleden bijv. op dat er een aantal bedrijven banners van giro 555 mbt Haiti. Dit gaf mij dan weer een bepaalde smaak van…..maar wellicht heb/zie ik het fout hoor!

    Ik ben benieuwd naar jullie actie en wie weet kunnen wij tzt nog wat betekenen, dit is geen belofte…..:-) maar wie weet.

    Marco

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.