Twitteraars meest invloedrijke online consumenten

Twitteraars zijn de meest invloedrijke online consumenten op dit moment. Daar ben ik van overtuigd maar dit blijkt ook uit meerdere onderzoeken. Zo kwam dit weer naar voren in een recent onderzoek door ExactTarget en CoTweet onder 1.500 consumenten naar hun motivatie om merken te volgen op Twitter (bron: www.briansolis.com):

 

  •  33% van de Twitteraars deelt 1 x per week via Twitter hun mening over bedrijven en producten
  • 33% doet aanbevelingen
  • 30% zoekt advies
  • 20% volgt een bedrijf om zo in contact te komen met het bedrijf. Twitter geeft hen namelijk een veel directere toegang tot het bedrijf dan via bijvoorbeeld Facebook of een e-mailnieuwsbrief.  

 Kortom, zorg er als bedrijf voor dat je op op een goede manier op Twitter bent vertegenwoordigd !

Lees ook:Zo krijg je meer volgers op Twitter
Lees ook:Reviewsites populair: Yelp.nl nu ook beschikbaar in Nederland
Lees ook:Onduidelijkheid MVO in bedrijfsleven
Lees ook:Consumenten volgen via Foursquare
Lees ook:Twittertips van B2B twitteraar van het jaar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.