Nederlanders verwachten duurzaamheid bij bedrijven

Onderzoeksbureau Motivaction bevestigt de trend: Nederlanders verwachten dat bedrijven aan duurzaamheid doen. Maar Nederlanders blijken ook steeds minder tevreden te zijn over wat bedrijven nu echt presteren.

Veel bedrijven zijn druk met duurzaamheid. Maar blijkbaar matcht dit niet met de verwachtingen van de consument. Wat is er aan de hand? Het is bekend dat het koopgedrag van consumenten slechts beperkt gericht is op duurzaamheid.  Uiteraard koop je zelf wel spaarlampen en gaat de verwarming via de klokthermostaat ‘s nachts een paar graden lager. Maar echt ‘ vergroenen’  is vooral iets voor de buurman.

Ik denk dat duurzaamheid pas echt in zwang komt als er andere voordelen aan vast zitten. Een goed voorbeeld is Max Havelaar koffie. Die is naast eerlijk ook gewoon lekker. Blijkbaar zijn ondernemers onvoldoende in staat om uit te leggen, wat er zo groen is aan hun product of dienst. De consument ziet het niet en de ondernemer ziet op zijn beurt geen verkoop. Kortom: een patstelling! Daarom ondernemers: vertel het duurzame verhaal. Geef duidelijk aan wat er allemaal duurzaam aan je bedrijf en producten is. Vertaal het in klantvoordelen. Het liefst met cijfers onderbouwd.

Lees ook:Dienst-economie in opmars
Lees ook:Top 100 groene bedrijven gezocht
Lees ook:Wel duurzaam denken maar niet doen
Lees ook:Consument steeds moeilijker te verleiden
Lees ook:Telegraaf kleurt groen, roze en…

Eén reactie op “Nederlanders verwachten duurzaamheid bij bedrijven

  1. Gerbert Hupkens Countus Apeldoorn

    Lees de blog. Wat is uw mening?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.