Positieve invloed van vriendelijke medewerkers

Ik las onlangs de uitkomsten van een onderzoek van ProAssist. Daaruit bleek dat  snelheid in service die je als ondernemer richting je klanten biedt uiteraard van belang is. Maar belangrijker blijkt de vriendelijkheid van je medewerkers.  Maar liefst 92 procent van de respondenten die deelnamen aan het onderzoek, geeft aan dat dit van grote invloed is op het imago van het bedrijf.

Een defect product of een storing vinden gebruikers vervelend, maar wanneer dit goed opgelost wordt, is dit geen reden om over te stappen naar een concurrent. Wel zegt 93 procent dat slechte service een reden is om ergens anders klant te worden. Onder slechte service wordt vooral het gedrag van je mensen verstaan bij persoonlijk contact of correspondentie via de e-mail. Opvallend is de positieve invloed van een vrolijke medewerker: 84 procent van de vrouwelijke respondenten zegt hier zelf ook blijer van te worden, tegenover 75 procent van de mannen. Dus: zorg voor vrolijke en vooral vriendelijke medewerkers, dan zorgen ze goed voor je klanten!

Lees ook:Werknemers in de zomer maar 1 dag productief
Lees ook:Lakse collega’s zijn grote bron van ergenis
Lees ook:Paashaas van het Jaar gezocht
Lees ook:Slippers op kantoor kunnen echt niet
Lees ook:Beetje werken op vakantie is juist goed voor je rust

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.