B2B Social Media trends voor 2012

In deze blogpost even een terugblik met een hoog vooruitkijkgehalte: social media. Lange tijd is er minachtend  gedaan over het nut, de noodzaak en zin van social media. In 2012 wordt social media steeds meer geïntegreerd in zakelijke toepassingen en gebruik.

 

Het hijgerige is er vanaf en steeds meer organisaties zijn overtuigd geraakt van de inzet van social media kanalen voor hun bedrijfssucces en vullen hun corporate identitymix hiermee aan. En terecht. In 2012 zal social media ook voor meer en meer B2B bedrijven een essentieel onderdeel uit gaan maken van de marketing mix.

Voor B2B marketeers is aan de ene kant meer betrouwbare informatie beschikbaar en aan de andere kant zijn er meer ervaren mensen waar ze zich toe kunnen wenden.  Kunnen ze lekker op safe spelen:-) Daar houden de grotere corporate omgevingen nu eenmaal vaak van. De voorspelling voor dit jaar is volgens Jeffrey L. Cohen, hoofdredacteur van socialmediaB2B.com, dan ook dat er meer B2B social media activiteiten zullen zijn dan ooit tevoren.

Zo gaan B2B bedrijven inzien dat het productiever is om de consument naar hun eigen website te leiden via bloggen bijvoorbeeld dan meteen naar Facebook. Dit is hun terrein en daar zijn ze niet onderhevig aan de grillen van anderen.

Veel B2B organisaties moeten niet alleen hun website updaten, maar ook social componenten als Facebook en LinkedIn plaatsen om bezoekers de mogelijkheid te bieden om zaken over het bedrijf te delen met hun netwerk.

Hiernaast zal bloggen volgens Jeffrey L. cohen bijdragen aan het B2B social media succes. Bedrijven die waardevolle en educatieve informatie verwerken in hun blog zullen meer verkeer genereren naar hun blog en website door een combinatie van zoeken en social media.

Verder wordt de social media ‘lead generation’ serieus genomen, zal er meer gemaild worden en zullen B2B marketeers hun social media volgers uitbreiden.

Meer B2B Social media trends lees je hier.  

Lees ook:Haal meer uit je social media
Lees ook:Social media voor B2B: vertrouwen, dialoog en inhoud
Lees ook:Social media? Twitter? YouTube? Facebook?
Lees ook:Bereken je social media mediawaarde met Argyle Social
Lees ook:Wel of niet Twitter en YouTube in China?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.