Commerciële valkuil autobedrijven op Social Media

Car repairAutobedrijven ontdekken de kracht van social media steeds meer. Niet zo gek als je bedenkt dat er nogal wat afgetwitterd en gesproken wordt op de social media over de auto en al wat daarbij hoort. De grootste valkuil is echter dat autobedrijven het veel te agressief en commercieel inzetten. 

Dan heb ik het vooral over de toon en de boodschap. Alleen maar vertellen dat je een mooie aanbieding hebt of dat je hele goede service levert is echt niet genoeg! Je moet erover nadenken wat je wil brengen als bedrijf zodat mensen ook echt sympathie voor je gaan krijgen en geïnteresseerd in je raken. Dan volgen de zaken en de G(un)-Factor vanzelf. Wat heb jij te vertellen dat niemand anders kan? Welke kennis kan en wil je delen?! Je kunt daarnaast zeker wel vertellen wat je te bieden hebt,  maar alleen als er unieke eigen content naast staat!

Social Media gaat over geven, delen. Vandaar het woord SOCIAL! Als je niets anders te geven hebt behalve je commerciële boodschap dan zal Social Media je niet veel brengen als bedrijf. Uiteraard moet je wel beschikken over de nodige basiskennis over wat Twitter, Youtube en bijvoorbeeld Flickr is en hoe je het überhaupt in kan zetten.

In dit kader hieronder een educatief filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=EEgEl4mNOEE

Een paar koplopers qua autobedrijven die Social Media goed inzetten zijn de autobedrijven Jan Wals, Karel Hol, Martin Schilder Groep, Van Rosmalen en de Dekker Autogroep.

Lees ook:Social media? Twitter? YouTube? Facebook?
Lees ook:BMW gaat social op YouTube en adverteert op SBS6
Lees ook:Hoe social media bedrijven versterken
Lees ook:Beursgenoteerd Nederland stoeit met social media
Lees ook:Snelle twittertest autobranche toont twittertoppers

Eén reactie op “Commerciële valkuil autobedrijven op Social Media

  1. Rob Kurver

    Interessante ontwikkeling, juist gezien de uitdagingen en veranderingen in de autobranche, waar sociaal en maatschappelijk verantwoord nu belangrijk zijn. Ben benieuwd wat je vindt van een campagne als van Abarth die nu loopt, zie http://www.abarthwinnen.nl.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.