Je kunt een heel eind weg bloggen als je wil. Maar los van de juiste content, zit de crux ‘m voor succes (qua exposure) vooral in het plaatsen van je blogs op het juiste platform. Zeker als onderneming. Je hebt als bedrijf immers baat bij een zo groot mogelijke zichtbaarheid om je boodschap zo goed mogelijk over te kunnen dragen.
Mijn drie gouden tips qua locatiekeuze voor zakelijke bloggers:
1. Kijk welke platforms door jouw doelgroep vooral bekeken worden en zorg dat je blogpost daarop zichtbaar is.
2. Kijk hierbij vooral naar verzamelblogospheres waar meerdere blogposts van bloggers samen komen.
3. Vergeet niet voldoende traffic naar je blog te genereren door de juiste promotie (denk vooral aan Twitter!)
4. En uiteraard….maar daar gaat deze blogpost niet over…zorg voor IJZERSTERKE content!
Meer B2B blogtips:
http://www.veldmerk.nl/2011/04/26/zakelijk-bloggen-in-b2b-10-tips-voor-succes-en-resultaat/
Morgen heb ik een brainstorm, onder andere hierover, met een grote spelletjesfabrikant en gaming bedrijf. Pick your battles!
Lees ook:Tips voor constante ‘traffic’ naar je website
Lees ook:Hoe benut je optimaal je content als bedrijf?
Lees ook:Hoe goed is jouw website?
Lees ook:Tip: zorg dat jij en je klant verliefd op elkaar blijven
Lees ook:Meer peper voor je medewerkers