Ronde Tafel Gesprek Klantgedrevenheid in de Schadeherstelmarkt

Op dinsdag 7 februari organiseert schadeherstelketen A.A.S. in Breda een Ronde Tafel Gesprek met als thema: ‘Klantgedrevenheid in de Schadeherstelsector’. Aan tafel zitten vertegenwoordigers van de particuliere en zakelijke automobilist, de leasemaatschappijen, de fleetowners, de schadeherstellers en de verzekeraars.

Het thema
Hoe kan de ‘Klantgedrevenheid in de Schadeherstelmarkt’ naar een nog hoger niveau gebracht worden? En is dit überhaupt nog wel mogelijk? Het schadeaanbod wordt alsmaar minder en de gestuurde schadestroom en de noodzaak tot investeringen in techniek en vakmanschap daarentegen alsmaar groter. En hoe denkt de klant er eigenlijk zelf over? Kan het beter en zo ja op welk vlak? Naast A.A.S. zijn er steeds meer Schadeherstelketens die zich gaan richten op de particuliere automobilist die W.A. verzekerd is. Is dat de toekomst? En wat zijn de belangrijkste voorwaarden voor het op een juiste manier bedienen en bereiken van deze particuliere berijder? En wat betekent dit voor de relatie met de verzekeraars en leasemaatschappijen? Gaat dat wel samen?

De aanleiding
Directe aanleiding voor dit initiatief is het feit dat de schadeherstelketen A.A.S. dit jaar vijf jaar bestaat en 100% klantgedrevenheid heeft gedefinieerd als haar belangrijkste kernwaarde. Het past binnen deze kernwaarde om periodiek op een transparante wijze van gedachten te wisselen met belangrijke marktspelers over de klantgerichtheid in de sector. A.A.S. zet haar klanten centraal. Om deze reden zet zij ook met regelmaat mystery visits en andere middelen in om inzicht te krijgen in verbeterpunten op het gebied van haar klantgedrevenheid.

 A.A.S is ook van mening dat een open, transparant gesprek over de wensen en mogelijkheden op het gebied van klantgedrevenheid een belangrijke bijdrage kan leveren aan het verder verhogen van de klantgedrevenheid in de sector. Op dit moment houdt de vraag hoe men nog klantgerichter kan worden vele partijen in de sector bezig. Vandaar deze Ronde Tafel.

Lees ook:Communicatieoffensief in de maak in de schadeherstelmarkt
Lees ook:Nicole Spenkelink (A.A.S.) “Wie kiest, heeft succes!”
Lees ook:The ING automotive aftersales battle
Lees ook:Keurmerk Klantgericht Verzekeren op komst
Lees ook:Autoband belt automobilist

Eén reactie op “Ronde Tafel Gesprek Klantgedrevenheid in de Schadeherstelmarkt

  1. Jessica den Oever | Payroll Works

    Ik denk dat dit een erg interessant gesprek is om te volgen. Komt hier nog een vervolg artikel van?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.