Communicatieoffensief in de maak in de schadeherstelmarkt

De landelijke schadeherstelketen A.A.S. neemt in de schadeherstelmarkt het initiatief om partijen in de schadeherstelmarkt te bundelen om zo richting eindklant tot een nog sterkere gezamenlijke voorlichting over hun schadeafhandeling te komen. 

Krachtenbundeling
Het initiatief is een gevolg van het Ronde Tafel Gesprek met als thema ‘klantgerichtheid’ die A.A.S onlangs hield met de belangenorganisaties van de particuliere en zakelijke berijders en de verzekeraars. Tijdens deze sessie bleek dat zowel de ANWB als de VAVDZ (Vereniging Auto Van De Zaak) vinden dat voor veel automobilisten schadeherstel een te grote black box is. De klant weet onvoldoende waarom een schade hersteld wordt op een bepaalde manier en waarom er zoveel verschillen in prijs en het bieden van aanvullende services zoals vervangend vervoer zijn.

Meer duidelijkheid
Nicole Spenkelink, directeur A.A.S: “Deze verschillen hebben uiteraard alles te maken met de verschillende polissen die in omloop zijn en waar in het begin voor is gekozen door de automobilist zelf of door de werkgever. Maar pas op het moment dat de automobilist echt schade heeft aan zijn of haar auto en bij de schadehersteller komt, ondervindt hij de gevolgen van zijn keuze of de keuze die zijn werkgever ooit voor hem heeft gemaakt. Als A.A.S. nemen we vanzelfsprekend het signaal van de belangenorganisaties serieus. Daarom gaan we vervolgsessies optuigen waarin we met de ANWB, verzekeraars en leasemaatschappijen om de tafel gaan om te kijken in hoeverre er nog ergens in de keten verbeteringen te realiseren zijn als alle schakels in de keten gezamenlijk nog beter optrekken om tot een optimale klantgerichte communicatieoffensief te komen.”

Voortouw
Het Verbond van Verzekeraars en de VNF (Verenigde Nederlandse Fleetowners) hebben net als de ANWB en de VAVDZ aan A.A.S. al laten weten dat ze hierover nader in gesprek willen met A.A.S.

A.A.S.
Allround Automotive Solutions (A.A.S.) is een onafhankelijk landelijk netwerk van dé betere servicegerichte autoschadeherstelbedrijven. Zelfstandige ondernemers met hart voor de zaak en hun klanten hebben zich verenigd in de coöperatie A.A.S. De pay off luidt: ‘A.A.S, Uw persoonlijke ondernemer in schade’. De kernwaarden zijn: 100% klantgedreven, 100%ontzorgen en 100% vakmanschap. Deze kernwaarden zitten in het bloed van alle zelfstandige ondernemers die zich bij de coöperatie verenigd hebben. Buiten de reguliere klanttevredenheidsmetingen en andere instrumenten, wordt dit beleid door de coöperatie ook kracht bijgezet door mystery visits en calls.

Lees ook:Schadeketen A.A.S. kiest voor uniforme marktbenadering autoruitherstel
Lees ook:Wat is wel en niet meeverzekerd in de bestelautoverzekering?
Lees ook:Verfrissend ondernemerschap: vijfjarig jubileum vier je met een nieuwe pay off zoals A.A.S.!
Lees ook:Ronde Tafel Gesprek Klantgedrevenheid in de Schadeherstelmarkt
Lees ook:Waarop letten bij het afsluiten van een AOV

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.