Hoe behoud je als bedrijf met een duidelijke winstdoelstelling voldoende je focus op winst terwijl je je toch aanpast aan de nieuwe tijd en bijbehorende spelregels?
Menig organisatie is op dit moment ronduit verward. Nu de economische tijden minder zijn, klanten machtiger dan ooit door al die social media platformen en klantwensen sneller dan snel veranderen, weten ze niet goed wat te doen. Sommige bedrijven hebben besloten om dan maar hun bedrijfsmodel in rap tempo aan te passen aan de veranderende economische tijd en wensen van de klant en overheid. De marktleiders voorop.
In de autobranche bijvoorbeeld is het aanpassen van bedrijfsmodellen volop aan de gang. Grote dealerholdings zetten steeds vaker onafhankelijke labels neer. Grote leasemaatschappijen schuiven op naar mobiliteitsproviders. De marktleiders in schadeherstel richten zich steeds meer op de eindklant. En de grote jongens in de aftermarket zetten meer dan ooit in op schaalvergroting en internationalisering.
Maar de vraag is of dit alles voldoende overdacht wordt, het niet gewoon paniekvoetbal is en in hoeverre men überhaupt op de hoogte is van de ins & outs van zijn eigen bedrijfsmodel. Valt alles wel te combineren? Wat is wijsheid?
Zelf heb ik vier jaar geleden ook reeds de weg ingezet om de rol van traditioneel PR bureau te verlaten en me te verdiepen in de social media en videomarketing. Dit legt me nu geen windeieren maar er is wel nadrukkelijk vier jaar aan vooraf gegaan om te overdenken wat en hoe en om mezelf alles eigen te maken. Ik heb nu het gevoel dat veel bedrijven wellicht op dit moment te overhaast bezig zijn. Dit is wel begrijpelijk maar volgens mij gaat haast hierbij niet werken.
Op 26 april organiseer ik rondom dit onderwerp een grote bijeenkomst. Zowel voor de autobranche als voor mensen van buitenaf. Van harte welkom. Aanmelden kan hier.
Diverse experts geven hun mening en tips en trics. Het thema luidt: Focus op winst. Focus op je bedrijfsmodel.
Locatie: Studio A12 te Bunnik
Lees ook:Emile Ratelband presenteert Pecha Kucha avonden autobranche
Lees ook:Kyteman maakt lied voor Utrecht
Lees ook:Luc van Bussel: “BOVAG is het grootste heilige huisje”
Lees ook:Nieuw vakblad voor de autobranche
Lees ook:Tips voor meer winst