Focus op winst. Focus op je bedrijfsmodel.

Hoe behoud je als bedrijf met een duidelijke winstdoelstelling voldoende je focus op winst terwijl je je toch aanpast aan de nieuwe tijd en bijbehorende spelregels? 

Menig organisatie is op dit moment ronduit verward. Nu de economische tijden minder zijn, klanten machtiger dan ooit door al die social media platformen en klantwensen sneller dan snel veranderen, weten ze niet goed wat te doen.  Sommige bedrijven hebben besloten om dan maar hun bedrijfsmodel in rap tempo aan te passen aan de veranderende economische tijd en wensen van de klant en overheid. De marktleiders voorop.

In de autobranche bijvoorbeeld is het aanpassen van bedrijfsmodellen volop aan de gang. Grote dealerholdings zetten steeds vaker onafhankelijke labels neer. Grote leasemaatschappijen schuiven op naar mobiliteitsproviders. De marktleiders in schadeherstel richten zich steeds meer op de eindklant. En de grote jongens in de aftermarket zetten meer dan ooit in op schaalvergroting en internationalisering.

Maar de vraag is of dit alles voldoende overdacht wordt, het niet gewoon paniekvoetbal is en in hoeverre men überhaupt op de hoogte is van de ins & outs van zijn eigen bedrijfsmodel. Valt alles wel te combineren? Wat is wijsheid?

Zelf  heb ik vier jaar geleden ook reeds de weg ingezet om de rol van traditioneel PR bureau te verlaten en me te verdiepen in de social media en videomarketing. Dit legt me nu geen windeieren maar er is wel nadrukkelijk vier jaar aan vooraf gegaan om te overdenken wat en hoe en om mezelf alles eigen te maken. Ik heb nu het gevoel dat veel bedrijven wellicht op dit moment te overhaast bezig zijn. Dit is wel begrijpelijk maar volgens mij gaat haast hierbij niet werken.

Op 26 april organiseer ik rondom dit onderwerp een grote bijeenkomst. Zowel voor de autobranche als voor mensen van buitenaf. Van harte welkom. Aanmelden kan hier.
Diverse experts geven hun mening en tips en trics. Het thema luidt: Focus op winst. Focus op je bedrijfsmodel.

Programma
14:00 | Matchmaking Wij bieden gasten de mogelijkheid om zakelijk te speeddaten (van te voren krijgt elke gast de gastenlijst en kan ons dan laten weten met wie men wil spreken. Vorig jaar waren er 350 aanvragen, 450 gasten)
16:00 | Ontvangst en start bijeenkomst
16:30 | Plenair deel I De internationale expert aan het woord


Een internationaal gerenommeerde hoofdspreker geeft in de Black Box zaal aan wat in zijn ogen de kansen en bedreigingen zijn en hij toont aan de hand van concrete voorbeelden waar de focus voor het behoud van een mooi rendement het beste op kan komen te liggen.


18:00 | Diner Gevarieerde internationale lekkernijen in ‘The Club’ zaal
19:30 | Improvement Rooms Verdeeld over 4 verschillende zalen met ieder eigen spreker


Vervolgens zijn er 4 Improvement rooms ingericht. Per Improvement Room staat een specifiek branchesegment centraal. Daar wordt de bezoeker per segment door experts verder aan de hand meegenomen met bij concrete tips en tricks hoe je als bedrijf het beste bedrijfsaanpassingen kan doorvoeren waarbij focus op rendement voorop blijft staan.


20:30 | Plenair deel II Plenaire sessie in ‘Black Box’ zaal met hoofdspreker
21:30 | Borrel, feest met unieke muzikale omlijsting en bekendmaking Automotive Insider van het Jaar

Locatie: Studio A12 te Bunnik

Lees ook:Emile Ratelband presenteert Pecha Kucha avonden autobranche
Lees ook:Kyteman maakt lied voor Utrecht
Lees ook:Luc van Bussel: “BOVAG is het grootste heilige huisje”
Lees ook:Nieuw vakblad voor de autobranche
Lees ook:Tips voor meer winst

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.