Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool

Tien jaar geleden waren er nog niet zo veel webwinkels, maar tegenwoordig is dit wel anders. Heb je nu een eigen online shop, dan moet je veel moeite doen om klanten juist naar jouw webwinkel te trekken. Een goede manier om meer klanten van je concurrenten weg te trekken en naar jouw online shop te sturen, is door Google Adwords in te zetten. Door te adverteren in Google, kun je veel mensen bereiken en maak je van potentiële klanten of leads mogelijk echte klanten.

Google Adwords optimaal inzetten? Gebruik de keywordplanner voor Google

Het succes van jouw Google Adwords campagne hangt voornamelijk af van de zoekwoorden die je inzet om jouw webwinkel te promoten. Gebruik je de juiste keywords, dan is de kans groot dat er inderdaad meer bezoekers in je online shop komen en dat je meer omzet maakt. Gebruik je net de verkeerde zoekwoorden, dan zal je niet veel merken van de Google Adwords campagne waar je in geïnvesteerd hebt.

Vind jij het moeilijk om te achterhalen wat de beste zoekwoorden zijn voor jouw Google Adwords campagne? Dan kun je gebruik maken van de keywordplanner voor Google. Per product, per categorie of per pagina van je webwinkel kun je achterhalen welke zoekwoorden nu het beste zijn om op te adverteren. Adverteer je vervolgens op deze zoekwoorden, dan krijg je echt meer bezoekers in je online shop en zie je je omzetcijfers vanzelf stijgen.

Een stapje voor op de concurrentie met de zoekwoordplanner voor Google

Heb jij het idee dat je altijd net een stapje achterloopt op de concurrentie van je online shop? Dan kun je de belangrijkste concurrentie van jouw webwinkel nu een stapje voor zijn door de zoekwoordplanner van Google te gebruiken. Blijven jouw concurrenten die ‘slechte’ zoekwoorden gebruiken en gebruik jij de betere termen, dan trek je vanzelf hun potentiële klanten weg. Jij wint de slag om de webshopklant, simpelweg door een kleine investering in een handige online tool te doen.

 

De zoekwoordplanner voor Google is geschikt voor webwinkels die net gestart zijn met hun online business, maar ook voor gevestigde webwinkels. Zelfs als je denkt dat je al goed bezig bent met Google Adwords, kun je de tool eens proberen. Iedere ondernemer die meer uit zijn of haar online shop wil halen, zou de keyword tool eens moeten toepassen. Heb je het door je onderneming veel te druk om je bezig te houden met het inrichten van adwords campagnes, overweeg dan eens een professional zoals gmu.online in te schakelen.

Lees ook:Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool
Lees ook:Google AdWords merkt niets van crisis bij MKB
Lees ook:Maak online je nieuwsbrieven met Mailchimp
Lees ook:ADV: Online ondernemen met een webshop, hoe beginnen?
Lees ook:Online en offline marketing: een gouden combinatie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.