Google AdWords merkt niets van crisis bij MKB

Het FD meldt dat Google AdWords goede zaken doet met het MKB. Crisis of niet, de internetdienst groeit dit jaar in Nederland met 13%. Directeur Google Benelux, Pim van der Feltz, meent hier aan af te kunnen lezen dat het MKB groeit, want “de advertentiebestedingen stijgen”.

Hij heeft twee verklaringen voor de bloei van Google AdWords. De eerste is dat volgens hem Nederlanders zich voor alles oriënteren op het internet. Van luttele diensten tot dure producten. Ook het kopen laten ze niet achterwege. Feltz meent dat de ‘echte ondernemers’  hierop inspelen en dus ook via Google AdWords. De tweede is dat hij merkt dat Nederlandse bedrijven een internationale blik hebben. En waar kun je die beter uiten dan op internet?

http://www.fd.nl/artikel/20849213/google-adwords-merkt-nauwelijks-iets-malheur-mkb-bedrijven

Lees ook:Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool
Lees ook:Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool
Lees ook:Google verleidt bureaus met lagere tarieven
Lees ook:Google Maps voor winkels
Lees ook:Ook Google stopt kindermisbruik

Eén reactie op “Google AdWords merkt niets van crisis bij MKB

  1. Mark van Loon - Conversie Partners

    Concluderen dat het MKB groeit omdat de bestedingen aan AdWords groeien, lijkt mij wat te voorbarig. Wellicht is het zo dat (a) de concurrentiedruk toeneemt als een gevolg van de crisis en (b) de reclamebestedingen effectiever moeten worden ingezet als gevolg van de crisis. Google AdWords maakt het mogelijk bovenstaande effecten te pareren, en is daarmee 1 van de weinige meetbaar effectieve reclame-middelen, en dus inzetbaar in een crisis?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.