Nederlanders blijven nieuwe auto’s kopen

In 2011 al ruim 278.000 nieuwe auto’s over de toonbank.

Dat is 26,7 procent meer dan in de eerste vijf maanden van 2010. Toen was de markt druk bezig om zich te herstellen van het rampjaar 2009. Dit meldden brancheorganisatie Bovag en Rai gisteren.

In de afgelopen maand werd er 36 procent meer verkocht dan in mei 2010. In totaal werden iets meer dan 50.000 nieuwe auto’s op kenteken gezet.

Peugeot was in de maand mei het bestverkochte merk. Dicht op de hielen gezeten door Volkswagen, dat enkele jaren de nummer 1-positie had. Er werden in mei vooral veel Peugeot 107′s verkocht, bijna 5.000 stuks, een marktaandeel van zo goed als 10 procent.

Bron: Bovag

Lees ook:Nederlandse autoverkopen weer omhoog in eerste helft 2011
Lees ook:Leasing minder populair
Lees ook:Albert Heijn nog groter
Lees ook:Merkspecialistenavond van ECSA over de toekomst van merkspecialisten
Lees ook:Crisis autobranche is eigen schuld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.