Sanoma Digital neemt belang in Yunoo

Nadat Sanoma Digital bekend maakte energieprijzen te kopen, heeft ze nu een belang genomen in het digitale huishoudboekje Yunoo. Het Utrechtse bedrijf gebruikt de financiering om te groeien tot boven de 100.000 klanten en later boven de internationale groei.

Deze overname past bij de landelijke verwachting van PricewaterhouseCoopers http://www.pwc.com/NL/nl/publicaties/media-ma-insights-2010.jhtml dat dit jaar de overnamemarkt in de mediamarkt een opleving zal kennen, omdat de traditionele uitgeefconcerns steeds meer belangen zullen gaan nemen in digitale bedrijven. Uitgeverijen waarbij de advertentie-inkomsten uit print onder druk staan, zullen voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor een nieuwe impuls. Zij ontkomen niet aan een transformatie om het hoofd boven water te houden.

Sanoma Digital steekt ruim 1 miljoen euro in Yunoo om zijn portfolio informatie- en vergelijkingdiensten uit te breiden. Het gaat om een minderheidsbelang, met de optie dat belang uit te breiden. Directeur Patrick van der Tuin zegt tegen Emerce: “We waren op zoek naar een investeerder die ook als strategisch partner kan fungeren. Sanoma brengt een groot netwerk mee en kan ons helpen het klantenbestand van ruim 40.000 nu op te schroeven naar een kritische massa van zeker 100.000″.

Lees ook:Twitter is 5,5 miljard euro waard
Lees ook:Kwart muziekomzet uit digitale verkoop
Lees ook:Yunoo.nl is Website van het Jaar 2010!
Lees ook:Hyves weer in de etalage
Lees ook:Topdrukte in supermarkten verwacht

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.