Opel moet reclameuitingen aanpassen

geld4De Duitse mededingingsautoriteit heeft Opel opgedragen om zijn reclame-uitingen rond de levenslange garantie aan te passen.

Eerder deze maand maakte Opel bekend dat het merk in Duitsland en Engeland ‘levenslange garantie’ biedt. Ondernemen.blog.nl heeft hier eerder aandacht aan besteed. De ‘Wettbewerbszentrale’ in Duitsland stelt echter dat er van levenslange garantie geen sprake is, omdat Opel zelf een limiet aanhoudt van 160.000 kilometer.

Ook dient de klant vanaf een kilometerstand van 50.000 de materiaalkosten van garantiegevallen gedeeltelijk zelf te betalen. 

Opel moet nu zijn reclameuitingen aanpassen.

Lees ook:Opel volgt KIA
Lees ook:Nederlandse autoverkopen weer omhoog in eerste helft 2011
Lees ook:Autobedrijf Eef en Huub lanceert nieuwe iPhone app
Lees ook:Praatgroep voor faillieten populair
Lees ook:Van Bommel in Duitsland: fout hersteld

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.