Vrouwen aan de top kunnen niet meer zonder social media

Vrouwelijke ondernemers en leidinggevenden zijn zeer actief op social media. 

Bijna alle zakenvrouwen gebruiken het medium zakelijk maar kunnen ook privé niet meer zonder. Dit blijkt uit een steekproef onder ruim 80 vrouwelijke managers en ondernemers tijdens de AFAS Leading Ladiesday. 

Sociale netwerksites worden ervaren als makkelijk en efficient in de dagelijkse werkzaamheden.  Bijna 98 procent is minimaal één dag per week zakelijk actief, waarbij 28 procent zelfs aangeeft elke dag actief te zijn op de sociale netwerksites. 

LinkedIn blijkt het populairste platform voor zakelijk gebruik.  Bijna 94 procent van vrouwen heeft een profiel en gebruikt dat ook daadwerkelijk. Daarna volgt Twitter waarop 54 procent actief is. Facebook is beduidend minder populair en sluit de rij met 27 procent.

85 procent van de respondenten gaf aan sociale media ook privé te gebruiken. Facebook zou de meest logische site zijn voor privé gebruik maar ook daar is LinkedIn het meest in trek. Dit is opmerkelijk aangezien LinkedIn is opgezet voor professioneel netwerken. Daarna volgt Facebook met 44 procent en Twitter met 35 procent. 

Ruim 60 procent van onderneemsters gebruikt haar smartphone, PDA of iPhone voor het bezoeken van sociale netwerksites. Daarna volgen de laptop en de PC.

Tot slot gaf 65 procent van de ondervraagden aan dat de netwerksites niet ten koste gaan van het persoonlijke netwerken. Social media is handig om een eerste contact te leggen maar de voorkeur ligt daarna bij een persoonlijke kennismaking.

Bron: Opzij

Lees ook:LinkedIn favoriet onder ondernemers
Lees ook:Social media zorgt voor meer omzet
Lees ook:Social media updates verzenden tijdens je vliegreis
Lees ook:Werknemers maken geen misbruik van internetvrijheid
Lees ook:Haal meer uit je social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.