Social media zorgt voor meer omzet

Bedrijven gebruiken sociale netwerken steeds vaker om nieuwe klanten te werven.

Ze maken daarbij gebruik van blogs, microblogs, fora, Facebook en Twitter.

Dat blijkt uit onderzoek dat Regus hield onder meer dan 17.000 managers en bedrijfseigenaren in 80 landen.

In 2010 wist 48 procent van de Nederlandse bedrijven nieuwe klanten te winnen via zakelijke sociale netwerken. In 2011 is dit percentage zelfs gestegen tot 57 procent.

De bedrijven zetten sociale media ook in als kanaal om contacten te onderhouden met bestaande klanten en hen te informeren over ontwikkelingen in het bedrijf en de sector. In Nederland is dit percentage zelfs nog tien procent hoger dan in de andere landen.

Ruim zes van de tien bedrijven in Nederland moedigt hun werknemers aan om deel te nemen aan sociale netwerken zoals LinkedIn. Wereldwijd ligt dit percentage lager, op 53 procent.

Marketingtechnisch zijn de sociale netwerken ook erg belangrijk geworden. In het totaal gaat 20 tot 40 procent van het marketingbudget van Nederlandse bedrijven op aan sociale media-activiteiten.

Bron: Regus

Lees ook:Vooral kleine bedrijven zien kansen in social media
Lees ook:Nederlandse bedrijven regelmatig doelwit cybercrime
Lees ook:Werknemers maken geen misbruik van internetvrijheid
Lees ook:Vrouwen aan de top kunnen niet meer zonder social media
Lees ook:Pas je social media imago aan met een layar

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.