Ik twitter vooral onder werktijd!

De mogelijkheid om gebruik te maken van social media tijdens werktijd verhoogt de aantrekkelijkheid van een werkgever.

Dat blijkt uit onderzoek van Unique onder ruim 4000 respondenten.

Ruim vier op de tien werknemers stelt dat het gebruik van social media het werkplezier verhoogt en 6 procent zegt dit heel belangrijk te vinden in zijn of haar baan.

“Er zijn nog steeds veel organisaties die sites als Twitter, Facebook en LinkedIn geblokkeerd hebben voor hun personeel”, aldus Raymond Puts van Unique.

“Hierdoor kan je als organisatie echter kansen missen. Wanneer juist ingezet, kunnen deze media een meerwaarde bieden voor de organisatie. Daarnaast blijkt dat door het bieden van deze toegang de aantrekkelijkheid van een werkgever stijgt.”

Hierbij speelt het vertrouwen in het personeel een grote rol, zo stelt Puts. “Om voor iedereen de ruimte en regels die er op dit gebied bestaan duidelijk te maken, is het slim om als organisatie een social media beleid te ontwikkelen om hier gedragsregels op te baseren.”

Bron: Unique

Lees ook:Werk en privé al lang niet meer gescheiden
Lees ook:Wat zei je? Ik was even aan het twitteren!
Lees ook:Vakantiekrachten bieden uitkomst tijdens de zomer
Lees ook:Boek bedrijfsmatig succes met social media
Lees ook:B2B Social Media trends voor 2012

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.