De dagelijkse information overload hoort bij het huidige werkbeeld. Vooral je e-mailbox is daar debet aan. Waar moet je in vredesnaam beginnen elke dag? Welke e-mail moet echt als eerste beantwoord worden en welke kan wel even wachten? En hoe breng je structuur aan in je e-mailbox?
Voor de drukke e-mailers onder ons heeft Google daar met Gmail Priority Inbox een oplossing voor gevonden. Het schijnt dé nieuwe methode te zijn om de focus te leggen op de meest belangrijke berichten in je e-mailbox. Je e-mail wordt automatisch gecategoriseerd. Dit gebeurt aan de hand van een aantal zaken, zoals de mensen die je het vaakst e-mailt en welke e-mails je wel of niet opent.
Uiteraard kun je zelf ook het een en ander wijzigen en toepassen. Het introductiefilmpje van Gmail Priority Inbox staat op de blog van Google. Daarin kan je precies zien of het handig voor je is.
http://googleenterprise.blogspot.com/search/label/Google%20Apps
Lees ook:Acht tips voor een prettige relatie met je mailbox
Lees ook:Hoe overleef ik mijn e-mail inbox?
Lees ook:2.673 e-mails
Lees ook:Hotmail op de schop
Lees ook:Inbox2 gelanceerd
Het is natuurlijk een mens dat aan twee kanten snijdt. Als ondernemer kan je zo je inbox ‘clean’ houden. Maar als je als ondernemer je producten en diensten wil promoten via e-marketing, dan is zo een priority in-box een hinderpaal… ik schreef er elders deze bijdrage over http://blog.flexmail.be/archives/167-Priority-inbox-nieuwe-uitdaging.html