Wat zijn de succesfactoren van een webwinkel?

Een webwinkel starten kan tegenwoordig redelijk eenvoudig. Er is allerhande bruikbare software voor beschikbaar. Bovendien is het bij het opstarten van een webshop niet altijd noodzakelijk om een opslagpand te huren. De investeringen kun je dus betrekkelijk laag houden.

Toch moet je het wel hebben van een aantal succesfactoren, wil het wat worden met je webwinkel:

  1. Kies een onderscheidend product of een nichemarkt. Schrijf op basis hiervan je winkelformule uit en ga voor een duidelijk herkenbare huisstijl. Zorg dat je de verwachtingen van je klanten nakomt. Vraag om de zoveel tijd eens aan derden of bekenden hun mening over het product dat/de producten die je biedt en hoe toegankelijk en prettig de webshop bij hun overkomt voor nuttige feedback;
  2. Service is het sleutelwoord voor tevreden klanten. Maak hierbij bijvoorbeeld gebruik van social media om je tussen hen te mengen;
  3. Focus je op online marketing. Je webshop kan mooi zijn, maar de vindbaarheid ervan is natuurlijk ook heel belangrijk. Je kunt hiervoor iemand inschakelen of zelf de materie eigen maken. Kijk eens op sites als www.365online.nu of www.blog.e-difference.nl.

Bron: http://www.z24.nl/ondernemen/artikel_193433.z24/Webwinkel_beginnen__Dit_zijn_de_succesfactoren.html

Lees ook:ADV: Online ondernemen met een webshop, hoe beginnen?
Lees ook:Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool
Lees ook:Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool
Lees ook:Vooral kleine bedrijven zien kansen in social media
Lees ook:Tips voor een prettige wachtruimte

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.