Bol.com kiest de rechtstreekse aanval op Blokker, Mediamarkt en BCC door uitbreiding van het bestaande assortiment met huishoudelijke artikelen zoals stofzuigers, elektrische tandenborstels en scheerapparaten. →
Categorie: "Spraakmakende ondernemers"
Gaastra op koers richting Amerika
Easy keten breidt uit met sportscholen
Rasondernemer Stelios Haji-Ionnou, bekend van onder andere easyJet, easyHotel, easyCruise en easyCar komt nu met easyGym. →
‘Verspeeld krediet’ door Dirk Scheringa
Het verhaal van Dirk Scheringa leek een droom te worden. Van de zoon van een kaasmaker in Noord-Holland tot bankdirecteur, eigenaar van een voetbalclub en oprichter van een museum. →
Thecla Bodewes benoemd tot “Zakenvrouw van het Jaar 2011″
En uiteraard was ik er gisteravond bij, toen Mark Rutte bekend maakte dat Thecla Bodewes, directeur eigenaar van Scheepswerven Bodewes, Scheepswerf De Kaap en Maritima Green Technology, tot “Zakenvrouw van het Jaar 2011″ werd gekroond. →
Wie wordt “Zakenvrouw van het Jaar 2011″?
Het is vandaag voor mij een spannende dag. Want vanavond maakt minister-president Mark Rutte bekend wie zich een jaar lang “Zakenvrouw van het Jaar 2011″ mag noemen als opvolger van Marlies van Wijhe. →
Apple meest bewonderd!
Vind je eigen ‘mannetje’…
Ik kwam weer iets aardigs tegen. Net zoals inmiddels de lente in de lucht hangt – en ik ervan uitga dat we binnenkort lekker van een zonnetje kunnen gaan genieten - gaat ook www.handigemensen.nl in mijn ogen een zonnige toekomst tegemoet! →
Knap staaltje Nederlandse innovatie beloond!
Advocatenkantoor Houthoff Buruma heeft een zogeten ‘serious’ game laten ontwikkelen voor de werving en selectie van nieuwe advocaten. Het spel is een simulatie van de overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming. De spelers vertegenwoordigen het Chinese bedrijf. In negentig minuten moeten ze voldoende ‘stakeholders’ overtuigen om hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Tijdens het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere video- en tekstchats, filmpjes, emails, CNN nieuwsflitsen en websites.
Onlangs won het advocatenkantoor met ‘Houthoff Buruma The Game’ een prestige marketingprijs in de categorie ‘Best Use of Technology to Support Marketing Efforts’ in Amerika. De prijs wordt georganiseerd door vooraanstaande bedrijven op het gebied van nieuws, media en consultancy. Iedereen had het tijdens de verkiezing over genomineerde “The Game”, als ultieme kanshebber. Het leek wel een Oscar verkiezing: http://blog.thomsonreuters.com/index.php/2011/02/17/the-game-stuns-attendees-at-legal-marketing-awards-program/. Ik vind dit extra leuk, omdat deze game in samenwerking met mijn opdrachtgever Ranj Serious Games tot stand gekomen is. Knap staaltje innovatie en ondernemerschap! Nieuwsgierig? Bekijk dan de ‘The Game’ trailers, of ga naar de Facebook pagina.
De dappere ondernemer
Sommige ondernemers schuwen niets en komen flink op voor zichzelf. Ook een ondernemer uit Waalwijk. Hij werd slachtoffer van een laffe overval. →