Categorie: "Spraakmakende ondernemers"

Knap staaltje Nederlandse innovatie beloond!

Advocatenkantoor Houthoff Buruma heeft een zogeten ‘serious’ game laten ontwikkelen voor de werving en selectie van nieuwe advocaten. Het spel is een simulatie van de overname van een Nederlands offshorebedrijf door een Chinese staatsonderneming. De spelers vertegenwoordigen het Chinese bedrijf. In negentig minuten moeten ze voldoende ‘stakeholders’ overtuigen om hun aandelen te verkopen en om oplossingen te bedenken voor verborgen problemen. Tijdens het spel worden de spelers continu geconfronteerd met onder andere video- en tekstchats, filmpjes, emails, CNN nieuwsflitsen en websites.

Onlangs won het advocatenkantoor met ‘Houthoff Buruma The Game’  een prestige marketingprijs in de categorie ‘Best Use of Technology to Support Marketing Efforts’ in Amerika. De prijs wordt georganiseerd door vooraanstaande bedrijven op het gebied van nieuws, media en consultancy. Iedereen had het tijdens de verkiezing over genomineerde “The Game”, als ultieme kanshebber. Het leek wel een Oscar verkiezing:  http://blog.thomsonreuters.com/index.php/2011/02/17/the-game-stuns-attendees-at-legal-marketing-awards-program/. Ik vind dit extra leuk, omdat deze game in samenwerking met mijn opdrachtgever Ranj Serious Games tot stand gekomen is. Knap staaltje innovatie en ondernemerschap! Nieuwsgierig? Bekijk dan de ‘The Game’ trailers, of ga naar de Facebook pagina.