Studenten brengen luxe iPhone-skins naar Nederland

Het was de minor-opleiding Ondernemerschap die de drie studenten Maarten, Marco en Mitchell deed nadenken over nieuwe producten die de Nederlandse markt zouden kunnen veroveren.

Via hun opleiding werden ze, samen met ruim honderd andere ondernemende studenten, gestimuleerd om een eigen bedrijf(je) op te zetten in hun studententijd. Ondernemerschap wordt namelijk steeds populairder, vooral ook onder jongeren.  

Één van de studenten, Mitchell, had recent een iPhone 4 gekocht met een bumper, zo’n goedkope rubberen hoes die je telefoon beschermt. Veel bezitters van smartphones lopen met zo’n hoes rond, maar na verloop van tijd wordt deze lelijk. Bovendien zien ze er uberhaupt niet bepaald spectaculair uit.

In in een tijd waarin alles gepersonaliseerd moet zijn, en men veel waarde hecht aan kwalitatieve, duurzame producten, zou er een beter alternatief moeten zijn. Dat heeft de groep gestimuleerd om de markten in diverse werelddelen te bestuderen.

Zo is er een aantal producenten van hoesjes voor de iPhone 4 naar voren gekomen, veelal uit de Verenigde Staten, die de studenten nu naar Nederland halen om te verkopen in een webshop. De producten zijn van bijzondere materialen, zoals bamboe, fluoriserend vinyl en leder. 

De reacties zijn veelal positief, vooral vanuit de opleiding. Daar staat tegenover dat het voor (nog) onervaren studenten een enorme klus is om zoiets op te zetten: Je moet je verdiepen in invoerrechten, het opzetten van een webshop – de voornaamste verkooptak – , het contacten leggen met leveranciers en fiscale zaken. Toch is het de moeite zeker waard.

De ambitie is om via zoekmachinemarketing en social media tot een bekende naam uit te groeien in het hogere segment van hoesjes en wraps (soot stickers) voor smartphones. Op termijn moeten ook eigenaars van een Blackberry hun weg naar de site weten te vinden. Om de positionering van kwaliteit, onbezorgdheid en personalisatie te ondersteunen is gekozen voor de naam ‘iShine’. Uiteraard een directe verwijzing naar de producten van Apple.

 Ook is er een karakter, Mr. Shine, bedacht. Deze man, verkleed als koning, gaat de steden en stranden af om mensen zijn mooi gepersonaliseerde iPhone te laten zien, te flyeren en zijn volgers op Twitter en Facebook jaloers te maken op zijn goede leven. Zo moet de doelgroep, bestaande uit jonge, stedelijke mensen, te porren zijn om ook eens te ervaren hoe het is om te ‘shinen’.

De webshop is te vinden op www.ishine.nl en via Twitter en Facebook te volgen.

Lees ook:Van den Ende voorbeeldondernemer voor jongeren
Lees ook:Studenten willen ondernemer worden
Lees ook:Help, ik ben 24 uur per dag bezig met mijn webshop!
Lees ook:Dreiging voor webwinkeliers
Lees ook:Wat zijn de succesfactoren van een webwinkel?

Eén reactie op “Studenten brengen luxe iPhone-skins naar Nederland

  1. Roberto Heckers

    Dat is inderdaad een hele mooie Skin voor de iphone. Ik heb veel verschillende iPhone skins. Maar het liefst maak ik ze zelf, of ja ontwerp ik ze zelf. Je kunt ze zelf ontwerpen en dan laten opsturen. Kost gewoon het zelfde. Je kunt hier een eigen iPhone skin maken >> www.iphone abonnement vergelijken .com

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.