Categorie: "Geen rubriek"

Kleurplaat als betaalmiddel voor ‘Hup Papa Hup’-rugzakje

Bij winkelketen Halfords dient deze weken een kleurplaat als betaalmiddel voor een fraai Vaderdagcadeau. Op vertoning van de kleurplaat en een extra betaling van €2 krijgt het winkelbezoek een ‘Hup Papa Hup’-rugzak mee naar huis. Het ‘betaalmiddel’, in de vorm van een deurhanger, is tussen 4 en 16 juni af te halen bij de specialist in fietsen, fiets- en autoaccessoires, navigatie- en caraudiosystemen. De kleurplaat is vanaf vandaag ook te downloaden via de speciale Halfords Vaderdag actiesite: www.halfords.nl/huppapahup.

De moeite van het kleuren wordt beloond met een rugzakje, dat boordevol leuke items zit. Vaders kunnen in het oranje rugzakje met opdruk bijvoorbeeld een oranje pet, een Vaderdagkortingscoupon van €5 en een was- en poetsmonster voor de auto van Meguiar’s vinden. De kleurplaten kunnen in week 23 en 24 worden ingeleverd in een winkel van Halfords.

De kleurplaatruil vindt plaats in het kader van de Vaderdagactie ‘Hup Papa Hup’. Op de site van Halfords zijn speciale web-only Vaderdagaanbiedingen te vinden. Via de website kan men zelfs video’s en foto’s van knutselende kinderen uploaden om aanspraak te maken op de actiehoofdprijs: een kinderfiets ter waarde van maximaal €249.

Voor wie niet met stiften of kleurtjes in de weer wil is er ook nog een andere manier om aan de rugzak te komen. Het oranje kleinood wordt gratis verstrekt aan bezoekers die drie items in de Halfords-winkel kopen.

Over Halfords
Ieder seizoen heeft Halfords een breed aanbod handige en voordelige producten en diensten voor de auto en de fiets. Halfords is specialist in fietsen, fiets- en autoaccessoires, navigatie- en caraudio systemen. Halfords heeft drie winkelformats: citystores, superstores en een webstore en is daardoor altijd dichtbij en bereikbaar. Halfords heeft 137 winkels in Nederland en 2 winkels in België en maakt deel uit van de Macintosh Retail Group.

Knutselende kinderen vertonen Vaderdagkunsten bij Halfords

Moederdag is nog maar nauwelijks voorbij of kinderen kunnen zich alweer op Vaderdag richten. Halfords biedt knutselende kinderen een online platform om de zelfgemaakte Vaderdagcadeautjes aan de wereld te laten zien. De specialist in fietsen, fiets- en autoaccessoires, navigatie- en caraudiosystemen roept hiertoe kinderen op een knutselvideo/foto te maken van hun knutselwerk. Op de speciale Halfords Vaderdag actiepagina vind je meer informatie: www.halfords.nl/huppapahup.

Kinderen moeten voor 16 juni in actie komen om hun knutselwerkjes door een vakkundige jury bekroond te zien. De makers van de zeventien leukste filmpjes en foto’s  ontvangen een ‘Papa en kindprijs’. De hoofdprijs liegt er niet om. Voor het meest creatieve kind staat er een kinderfiets klaar ter waarde van maximaal €249, terwijl de auto van de winnende vader nog eens in de watten wordt gelegd met een was- en waxbeurt van Meguiar’s.

 Om het de kinderen makkelijk te maken heeft Halfords drie voorbeelden gemaakt. Op de site is ondermeer te zien hoe vaders in de watten worden gelegd met knijperschilderijen, versierde keien en heuse uitslaapkaarten. Carmen Silos van Halfords: “Ouders weten als geen ander welke hartverwarmende knutselpraktijken er binnenskamer afspelen om papa een zo mooi mogelijk cadeau voor te schotelen. De ingezonden filmpjes zijn hier hopelijk een afspiegeling van, terwijl ze aan de andere kant ook als inspiratie dienen voor duizenden andere kinderen.”

Halfords promoot de knutselpraktijken in het kader van de actie ‘Hup Papa Hup’. Op halfords.nl zijn in week 23 en 24 speciale web-only Vaderdagaanbiedingen te vinden. In de winkels worden speciale kleurplaten verspreid, waarmee nog meer leuke acties binnen handbereik zijn.

Over Halfords
Ieder seizoen heeft Halfords een breed aanbod handige en voordelige producten en diensten voor de auto en de fiets. Halfords is specialist in fietsen, fiets- en autoaccessoires, navigatie- en caraudio systemen. Halfords heeft drie winkelformats: citystores, superstores en een webstore en is daardoor altijd dichtbij en bereikbaar. Halfords heeft 137 winkels in Nederland en 2 winkels in België en maakt deel uit van de Macintosh Retail Group.

Meer inzicht in het gedrag van website bezoekers

Je hebt een website, meerdere misschien wel, maar eigenlijk heb je geen idee hoe de bezoekers de website gebruiken. Kunnen ze alles makkelijk vinden? Hebben ze nog meer vragen dan de site kan beantwoorden? Kunnen ze makkelijk in contact komen met ons? Vaak is het zo dat bezoekers  zich heel anders gedragen dan je van tevoren voorspeld had.  Er zijn heel veel tools beschikbaar om hier meer inzicht in te krijgen en de ervaring van de bezoeker te verbeteren. Het aanbod is zo groot dat het soms lastig is een keuze te maken. Er zijn verschillende soorten informatie die je door middel van deze tools kunt verkrijgen en analyseren. Kwalitatieve informatie die direct van de gebruiker af komt als feedback en waarbij je direct conctact hebt met de gebruiker. Daarnaast kun je kwantitatieve informatie, in de vorm van cijfers, afbeeldingen en video’s, analyseren door middel van screen recording, heatmapping en webanalytics.  Ik zal er kort een paar bespreken en de 3 beste in elke categorie noemen (volgens www.aboutanalytics.com).

Screen recording & heatmapping
Er zijn veel verschillende manieren om achter het gedrag van bezoekers op je website te komen. Zo is het mogelijk om de exacte bewegingen die een bezoeker maakt met zijn muis te volgen. Daarnaast is het mogelijk om een zogenaamde heatmap te krijgen (zie afbeelding hiernaast) van de plaatsen waar de bezoekers het meest klikken of het meest met de muis aanwezig zijn.

Tips voor het gebruik van de tools en analyse van de gegevens:

  • Met een muis beweging heatmap kun je makkelijk zien welk deel van de site het meest interessant is voor bezoekers. Op deze plek zou je bijvoorbeeld de belangrijkste informatie, aanbiedingen of advertenties kunnen plaatsen.
  • Het is interessant om te zien waar gebruikers het meest klikken of waar ze uberhaupt klikken. Wanneer bezoekers het meest klikken op plaatsen waar volgens jou niet de belangrijkste informatie staat, kun je je afvragen waarom ze daar klikken. Is de titel en de plaats van de link we goed? Heb je te veel menu’s waardoor het niet meer duidelijk is? Daarnaast kun je bijvoorbeeld zien waar mensen precies klikken. Klikken ze op het woord of eerst ernaast waardoor ze nog een keer moeten klikken? Klikken ze op een plaatje wat nog niet linkt naar een andere pagina?
  • Door middel van een screen recording kun je duidelijk zien hoe mensen zich gedragen. Je krijgt letterlijk een opname van de muis bewegingen van een bezoeker. Zo kun je makkelijk zien of ze meteen kunnen vinden wat ze zoeken of hoe ze een formulier invullen.

Top 3 tools in deze categorie:
- ClickTale
    Mouse move, mouse click and attention heatmaps; visitor recordings; conversion funnels
    Prijzen vanaf $99/maand tot $990/maand.
- Crazy Egg
Heatmap, scrollmap, overlay and confetti tool
Prijzen vanaf $9/maand tot $99/maand
- Ghostrec
    visitor recordings, heatmaps, usability test
    50-100 observaties gratis per maand, daarna per observatie $0,03-0,10.

Userfeedback & User Surveys
Userfeedback en user surveys tools helpen je bij het achterhalen van de mening van je bezoeker. User surveys tools geven gedetailleerde rapporten en grafieken over antwoorden die bezoekers en klanten via een gebruikersonderzoek/enquete hebben gegeven. Deze overzichten zijn erg handig bij het analyseren van de gegevens en het verkrijgen van waardevolle inzichten om een bedrijf of website te verbeteren.
Userfeedback tools maken het voor gebruikers makkelijk om een vraag te stellen, een opmerking of idee te plaatsen of om een probleem door te geven. Met userfeedback is de drempel voor de klant naar een bedrijf heel klein en daardoor kun je makkelijk luisteren naar je klanten en reageren op vragen.

Tips voor het gebruik van de tools en analyse van de gegevens:

  • Zorg dat je van tevoren vast hebt gesteld wat je wilt weten. Het liefst wil je natuurlijk alles weten wat bezoekers, klanten en lezers denken over je bedrijf of website, maar een lang gebruikersonderzoek is veel minder aantrekkelijk om in te vullen dan een paar kleine vragen.
  • Zorg ervoor dat je consistent bent in de meet methoden. Wanneer je op een zelfde schaal later weer meet kun je het verschil goed zien en makkelijk conclusies trekken.
  • Ga ervan uit dat zowel nieuwe bezoekers als regelmatige bezoekers een vragenlijst te zien kunnen krijgen, dus let daar ook op bij de vraagstelling en probeer te voorkomen dat nieuwe bezoekers vragen gaan invullen waar ze eigenlijk nog niks over weten.
  • Maak categorieën voor soorten vragen/opmerkingen voor het gebruik van Userfeedback tools. Zo kun je alle verzamelde informatie makkelijk opslaan en het antwoord erbij zetten zodat je consistent blijft en niet constant bij een zelfde vraag opnieuw naar het antwoord moet zoeken.

Top 3 tools in deze categorie:
- UserVoice
    Feedback: verzamel, manage, en reageer op feedback van bezoekers.
Helpdesk: handige informatie voor het managen van feedback.
Prijzen gaan van gratis tot $125/maand per gebruiker.
- SurveyMonkey
    Hulp bij het opstellen en verspreiden van enquettes
    Prijzen gaan van gratis tot €800/maand
- OpinionLab
    Feedback: verzamel, manage, en reageer op feedback van bezoekers
    De prijzen van OpinionLab zijn verschillend per bedrijf en waarschijnlijk gebruik.

WebAnalytics
Webanalytics tools verzamelen gegevens over een website die gebruikt kunnen worden bij het optimaliseren van het gebruiksgemak van website. Hierbij moet er vaak een JavaScript-code in de website code geplaatst worden, zodat alle gegevens verzameld kunnen worden.
WebAnalytics tools gegeven door middel van cijfers veel informatie over hoe een website gebruikt wordt en hoe een website bereikt wordt. Een aantal voorbeelden van data zijn aantallen bezoekers, tijd dat bezoekers aanwezig zijn en hoe ze de site hebben gevonden.

Tips voor het gebruik van de tools en analyse van de gegevens:

  • Kijk goed naar het verschil tussen publiek dat via betaalde links/advertenties binnen komt en publiek dat via niet betaalde links/zoekmachines binnenkomt.
  • Hou bij wanneer je iets verandert of een campagne start, zodat je kunt zien welk effect dit heeft.
  • Met de ‘bouncerate’ kun je zien hoe groot het percentage is dat de website weer snel verlaat en dus waarschijnlijk op de verkeerde website zat of niet snel zag wat hij zocht.

Top 3 tools in deze categorie:
- Adobe (Omniture) SiteCatalyst
    Prijs afhankelijk van bedrijf en gebruik pakket
- Coremetrics
    Prijs afhankelijk van bedrijf en gebruik pakket
- Google Analytics
    Gratis

Het vergelijken van deze web analtyics tools is erg lastig, maar omdat er veel bruikbare informatie vandaan komt is het zeker de moeite waard om er eens naar te kijken. In deze Slideshare presentatie is een hele korte vergelijking te zien. Wanneer je begint met web analtyics is het makkelijk om te beginnen met Google Analytics omdat deze tool gratis is en snel laat zien wat er allemaal mogelijk is. Met Coremetrics en Site Catalyst is uiteindelijk meer mogelijk, maar daar betaal je dan ook voor.

Voor meer informatie over online analytics tools en reviews kun je kijken op www.aboutanalytics.com

Nederlands agendasynchronisatieplatform Flogs.com verzorgt tool digitale televisiegids Fox Sports

Het Amsterdamse bedrijf Flogs International is sinds vandaag verantwoordelijk voor de digitale verspreiding van het televisieschema van één van de grootste sportzenders ter wereld, Fox Sports. Flogs.com ontwikkelde voor het Amerikaanse mediaconcern een digitale tool, die het televisieschema per regio, tijdzone, netwerk en tv-provider  synchroniseert met de digitale agenda van de consument. Hiertoe tekende Flogs.com een driejarige overeenkomst met FOX Sports om de tool op maat te maken.

“De programmering in Amerika is ontzettend complex door de verschillende tijdzones, regio’s en tv providers,” zo laat CEO Toon Timmermans weten. “Het was nog geen enkel bedrijf gelukt om die complexiteit te vangen in een handige online tool. Gelukkig wisten wij FOX Sports in een vroeg stadium te overtuigen dat wij de juiste partner voor het karwei zijn. Ze zijn in Amerika erg enthousiast over het geleverde product”.

De tool van van Flogs.com is compatible met Microsoft Outlook, iPhone, Facebook, Mozilla Sunbird, Mozilla T-bird, Mac OSX/iCal, Google Calendar, Yahoo Calendar, Windows live en BlackBerry. De tool is onder andere te bekijken via de website van Fox Sports.
Flogs.com speelt zich met de ontwikkeling ook in de kijker van de andere Amerikaanse grootmachten. Naast FOX Sports heeft het in Amsterdam gevestigde bedrijf reeds interesse gewekt bij televisiezenders zoals ABC, NBC en ESPN. “Er was in een eerder stadium al interesse van deze zenders,” zo weet Timmermans. “Zij zijn dan ook erg nieuwsgierig naar het resultaat van onze samenwerking met FOX Sports.”

Lancering nieuwe website
De live gang op de negentien websites van FOX Sports valt nagenoeg samen met de herlancering van de website Flogs.com. Met een nieuwe kapitaalinjectie en een aanscherping van het businessmodel boort Flogs.com een hele nieuwe markt aan. “De rebuild van de website van Flogs.com heeft geresulteerd in een SaaS platform. Iedereen die met de Flogs.com software aan de slag wil, heeft daar vrije toegang toe. De mate van gebruik en gekozen opties / tools bepalen uiteindelijk of de gebruiker daar ook voor betaald,”  aldus de CEO.

Flogs.com

Flogs.com (2009) biedt een platform neutrale synchronisatie service om events in een digitale agenda naar keuze te plaatsen. Flogs.com is koploper in Calendar Marketing, een nieuw en populair kanaal om met je doelgroepen te communiceren. Het bedrijf heeft één van de grootste evenementendatabases ter wereld en deze groeit nog elke dag. De website brengt mensen in contact met elkaar en met de organisaties en evenementen die ze belangrijk vinden. Flogs.com verbindt mensen met dezelfde interesses. Waar ze ook vandaan komen. Het bedrijf deed dit ondermeer voor grote internationale merken als F.C. Barcelona en Hallmark. Dit doen ze vanuit kantoren in Amsterdam, New York, Los Angeles en São Paulo. Kijk voor meer informatie op Flogs.com.

Onderneemster 12 uur lang opgesloten in klein hokje

Ik doe het! Ik laat me voor de strijd tegen kinderprostitutie 12 uur lang opsluiten in een hokje met dezelfde afmetingen als de hokjes in de Indiase bordelen. Dit gebeurt op 2 juni 2012 van 8.00 tot 20.00 uur in Amsterdam (Restaurant The Red Sun). Ik ben lid van het comité van aanbeveling van de Stichting Stop Kindermisbruik en ik hoop met dit initiatief zoveel mogelijk geld op te halen om minderjarige meisjes te bevrijden uit de erbarmelijke omstandigheden van gedwongen kinderprositutie. Zou super zijn als jij mij ook wil sponsoren. Dit kan al vanaf 3 euro!

Tips voor meer winst

Donderdag komt de autobranche op een groot congres (The Match) samen in Bunnik op initiatief van Automotive Insiders om met elkaar te bespreken hoe men toch meer winst kan overhouden in deze economisch mindere tijden. Hierdoor geïnspireerd heb ik ook maar even mijn eigen tien tips voor meer winst op een rij gezet.

Communicatieoffensief in de maak in de schadeherstelmarkt

De landelijke schadeherstelketen A.A.S. neemt in de schadeherstelmarkt het initiatief om partijen in de schadeherstelmarkt te bundelen om zo richting eindklant tot een nog sterkere gezamenlijke voorlichting over hun schadeafhandeling te komen. 

Krachtenbundeling
Het initiatief is een gevolg van het Ronde Tafel Gesprek met als thema ‘klantgerichtheid’ die A.A.S onlangs hield met de belangenorganisaties van de particuliere en zakelijke berijders en de verzekeraars. Tijdens deze sessie bleek dat zowel de ANWB als de VAVDZ (Vereniging Auto Van De Zaak) vinden dat voor veel automobilisten schadeherstel een te grote black box is. De klant weet onvoldoende waarom een schade hersteld wordt op een bepaalde manier en waarom er zoveel verschillen in prijs en het bieden van aanvullende services zoals vervangend vervoer zijn.

Meer duidelijkheid
Nicole Spenkelink, directeur A.A.S: “Deze verschillen hebben uiteraard alles te maken met de verschillende polissen die in omloop zijn en waar in het begin voor is gekozen door de automobilist zelf of door de werkgever. Maar pas op het moment dat de automobilist echt schade heeft aan zijn of haar auto en bij de schadehersteller komt, ondervindt hij de gevolgen van zijn keuze of de keuze die zijn werkgever ooit voor hem heeft gemaakt. Als A.A.S. nemen we vanzelfsprekend het signaal van de belangenorganisaties serieus. Daarom gaan we vervolgsessies optuigen waarin we met de ANWB, verzekeraars en leasemaatschappijen om de tafel gaan om te kijken in hoeverre er nog ergens in de keten verbeteringen te realiseren zijn als alle schakels in de keten gezamenlijk nog beter optrekken om tot een optimale klantgerichte communicatieoffensief te komen.”

Voortouw
Het Verbond van Verzekeraars en de VNF (Verenigde Nederlandse Fleetowners) hebben net als de ANWB en de VAVDZ aan A.A.S. al laten weten dat ze hierover nader in gesprek willen met A.A.S.

A.A.S.
Allround Automotive Solutions (A.A.S.) is een onafhankelijk landelijk netwerk van dé betere servicegerichte autoschadeherstelbedrijven. Zelfstandige ondernemers met hart voor de zaak en hun klanten hebben zich verenigd in de coöperatie A.A.S. De pay off luidt: ‘A.A.S, Uw persoonlijke ondernemer in schade’. De kernwaarden zijn: 100% klantgedreven, 100%ontzorgen en 100% vakmanschap. Deze kernwaarden zitten in het bloed van alle zelfstandige ondernemers die zich bij de coöperatie verenigd hebben. Buiten de reguliere klanttevredenheidsmetingen en andere instrumenten, wordt dit beleid door de coöperatie ook kracht bijgezet door mystery visits en calls.

Run2Day overgenomen door Ewout Braggaar

Ewout Braggaar heeft Run2Day overgenomen van Henry Dullink en zijn partner Joyce van den Bergh. Run2Day is met 23 vestigingen de grootste en meest toonaangevende keten van hardloopspeciaalzaken in Nederland. Het in Utrecht gevestigde bedrijf is bij de verkoop ondersteund door Marktlink Fusies & Overnames B.V.

Na jarenlang in de branche werkzaam te zijn geweest, is Dullink toe aan een nieuwe uitdaging. De wens van de verkoper was om  de organisatie in de huidige vorm voort te zetten en verder uit te bouwen. Samen met overnamespecialist Marktlink is gezocht naar potentiële kopers. De ideale kandidaat is gevonden in ondernemer Ewout Braggaar. Volgens Dullink is Braggaar de ideale opvolger vanwege zijn ervaring in de financiële sector en zijn kennis van ondernemerschap. Hierbij helpt het dat de koper zelf een fanatiek sporter is. Braggaar is in het aankoopproces bijgestaan door AenF Partners. Dullink en Van den Bergh blijven als adviseur bij Run2Day betrokken.

Braggaar ziet voldoende groeimogelijkheden voor het goedlopende Run2Day. ‘’Run2Day is een stabiele, vooruitstrevende organisatie, die nog enorm veel kansen heeft om verder door te groeien’’, zegt de kersverse directeur-grootaandeelhouder Braggaar. ‘’Het einde is nog lang niet in zicht. Ik zie er naar uit om de huidige marktpositie samen met het huidige management team, de medewerkers en franchisenemers nog verder uit te bouwen en te versterken’’.

In 1996 opende Henry Dullink de eerste Run2Day winkel in Utrecht. Run2Day is opgericht vanuit de filosofie dat, naast een assortiment van hoogwaardige producten, advies over alles dat met running te maken heeft essentieel is. Run2Day richt zich op iedereen die wil hardlopen, van beginners tot ervaren marathonlopers. In Nederland gaat het hier om ruim 4 miljoen mensen. Run2Day geeft advies over de juiste schoenen en kleding, organiseert hardloopclinics en geeft hulp bij het opstellen van trainingsschema’s. Daarnaast is er de mogelijkheid om in de winkels blessureadvies in te winnen bij fysiotherapeuten. In de afgelopen jaren is Run2Day onder leiding van Dullink en zijn partner Joyce van den Bergh uitgegroeid tot de grootste en meest toonaangevende keten van hardloopspeciaalzaken in Nederland. Run2Day bestaat uit een combinatie van eigen winkels en franchisewinkels. Run2Day heeft ruim 100 medewerkers.

1 op de 4 mensen denkt de verkeerde keuzes qua mobiliteit voor zichzelf te hebben gemaakt

Uit een landelijke online peiling van Athlon Car Lease onder zakelijke en particuliere automobilisten blijkt dat meer dan de helft (56%) van de respondenten aangeeft meer te willen weten over de ontwikkeling van mobiliteit in ons land. Maar liefst 25% denkt namelijk niet de juiste keuzes te hebben gemaakt voor zichzelf qua mobiliteitsmogelijkheden en weet ook niet wat hij of zij op jaarbasis kwijt is aan autokosten. De peiling is gehouden in samenwerking met de VNF (Verenigde Nederlandse Fleetowners), de NOVE (Nederlandse Organisatie voor de Energiebranche), Automotive Insiders, Autoleasewereld en Traffic Radio.

Behoefte aan meer flexibiliteit
Op de vraag in de peiling of het bedrijf waar men werkzaam is een mobiliteitsbeleid hanteert waarbij is nagedacht over de juiste combinatie van milieu, kosten en wensen van de medewerkers geeft de helft aan dat dit niet het geval is. Zo wil 60% van de medewerkers meer keuze en flexibiliteit hebben rondom mobiliteit binnen het bedrijf. 43% van de ondernemers en fleetowners zelf geeft ook aan onvoldoende te weten wat de exacte mobiliteitskosten zijn voor hun rijdend wagenpark. Armand van Veen, Algemeen Directeur Athlon Car Lease: “In het kader van ons Duurzaam Mobiliteitsplan hebben we besloten om de stap te maken van auto-aanbieder naar een aanbieder van een breder pakket aan mobiliteitsdiensten. Je ziet gewoon dat daar veel behoefte aan is binnen bedrijven. Men weet niet goed waar te beginnen. Wij willen hier de helpende hand bieden.”

Elektrisch rijden
Uit de peiling blijkt verder dat circa 40% van de mensen een betere informatievoorziening wenst om zo voordelig en milieuvriendelijk mogelijk te rijden. Ruim 1 op de 3 respondenten zegt namelijk onvoldoende kennis te hebben van alle mogelijkheden die er zijn qua mobiliteit. 53% geeft aan nooit de aanschaf van een auto te hebben overwogen die niet op een fossiele brandstof als benzine of diesel rijdt. Degenen die dat wel hebben gedaan, keken vooral naar een hybride, elektrische of LPG auto. Armand van Veen: “Wij geloven als Athlon Car Lease absoluut in de toekomst van elektrisch rijden en willen elektrische voertuigen zo toegankelijk en financieel bereikbaar mogelijk maken voor onze klanten. Vandaar ook dat wij momenteel 800 elektrische auto’s in ons wagenpark hebben opgenomen, hoofdpartner zijn in de elektrische snelweg (A15), het Elektrisch Vervoer Centrum in Rotterdam ondersteunen en onlangs nog met een roadshow het land zijn ingetrokken om de 100% elektrische Tesla S te tonen aan onze klanten.”

Meer kennis over mobiliteit
Armand van Veen: “De uitkomsten van het onderzoek zijn duidelijke signalen. Onze eigen klanten vroegen ons ook al eerder in een klantonderzoek om een rol in te nemen als (semi) onafhankelijk kenniscentrum op dit vlak. Dit doen we dan ook meer en meer. Enerzijds in onze dagelijkse klantcontacten maar ook zijn we op het grootste blogplatform van Nederland gestart met www.mobiliteit.blog.nl Dit is een blog waar we elke dag blogposts schrijven die puur geënt zijn op mobiliteit en alle mogelijke keuzes die je daarbij kunt maken. Verder biedt www.athloncarlease.nl/stapin ook veel aanvullende informatie op dit vlak en tref je daar onder andere onze film aan met daarin de mobiliteitsgeschiedenis van Nederland vanaf 1916.”

Over Athlon Car Lease
Athlon Car Lease heeft als primaire doel de mobiliteit van haar klanten te verzorgen. Dat was al zo in 1916, toen het nog RIVA (Reparatie Inrichting Van Automobielen) heette en dat is nu nog steeds zo. Athlon Car Lease is met ruim 120.000 auto’s weliswaar marktleider op het gebied van autoleasing in Nederland, maar het bedrijf kijkt ook verder.
Athlon Car Lease ontplooit al jarenlang allerlei tijdsbesparende en duurzame initiatieven op het gebied van mobiliteit en efficiënte alternatieven voor autogebruik. Een goed voorbeeld daarvan is de opening van het eerste Athlon Flex Centre bij Schiphol. Een vergader-, werk-, en ontmoetingsplek waar elke Athlon klant terecht kan. Maar ook de zeer actieve stimulering van bijvoorbeeld elektrisch rijden is daar onderdeel van. In de toekomst zal Athlon Car Lease de ontwikkeling van dit soort slimme producten en diensten alleen nog maar intensiveren.
De organisatie heeft ruim 500 medewerkers in Nederland en is onderdeel van De Lage Landen International, een 100% dochter van de Rabobank. Het hoofdkantoor van Athlon Car Lease is gevestigd in Almere. Daarnaast heeft zij kantoren in Heerenveen, Alkmaar, Nieuwegein, Berkel en Rodenrijs en Eindhoven. Internationaal is Athlon Car Lease actief met kantoren in Duitsland, België, Luxemburg, Frankrijk, Polen, Portugal, Italië en Spanje. Naast leasing biedt Athlon Car Lease verhuur aan via de eigen verhuurvloot, Rental Services. Meer informatie vindt u op: www.athloncarlease.nl.