Categorie: "Geen rubriek"

Stratego als online spel

Steeds meer klassieke spellen komen online. Zo is Scrabble met zijn Wordfeud een grote hit gebleken. Koninklijke Jumbo heeft een nieuwe mijlpaal bereikt binnen haar strategie om steeds meer van haar klassieke spellen en puzzels online te brengen. Het bedrijf lanceerde gistermiddag in Zaandam, met het oog op de grote vraag van Stratego liefhebbers, de originele versie van Stratego online op www.stratego.com.
De online (beta) versie is ontwikkeld in samenwerking met gamebedrijf Keesing Games, dat ook verantwoordelijk is voor de online exploitatie. Later dit jaar volgt een versie voor de iPad en mobiel. Voor het einde van het jaar worden nog twee andere varianten van Stratego toegevoegd: een Sci-Fi versie (de Amerikaanse variant van Stratego) en een Fantasy versie (Kings & Wizards).

Stratego Online
De online versie van het klassieke bordspel is te spelen via www.stratego.com. Net als in het bordspel moet een speler het leger van de tegenpartij verslaan om uiteindelijk de Stratego vlag te veroveren. Dit leger kan bestaan uit 10, 20 of 40 stukken, elk met een eigen rang. Je kunt het spel online alleen spelen tegen de computer (single player) of multiplayer, waarbij je niet langer gebonden bent aan één locatie om samen het spel te kunnen spelen. Uit alle windstreken en werelddelen kunnen mensen het nu tegen elkaar opnemen. De bedoeling is dan ook om in 2012 met online kampioenschappen te gaan beginnen.

In de online versie kunnen spelers kiezen tussen een eenvoudig en kort casual spel, waarbij ze met 10 stukken spelen of ze kunnen ervoor kiezen hun strategische vaardigheden te vergelijken met overige spelers via de ranglijsten. Iedereen start in de bronzen league maar kan zich door goed te spelen op de ranglijst opwerken naar de zilveren, gouden en uiteindelijk platina competitie. De 10×10 versie is voor iedereen gratis te spelen.

Nederlandse ondernemers lopen miljoenen mis door onbegrip

Nederlandse ondernemers lopen voor miljoenen aan Duitse orders mis doordat ze hun Duitse collega’s niet begrijpen. Bij het doen van acquisitie benaderen zij de verkeerde personen, hebben ze te weinig geduld en richten ze zich op de verkeerde verkoopargumenten.

Dat zijn de belangrijkste uitkomsten van een groot aantal mislukte Nederlandse exportpogingen die werden onderzocht door Gateway to Germany. Dit bedrijft helpt Nederlandse ondernemers om voet aan de grond te krijgen in Duitsland.

Hoewel Duitsland onze belangrijkste exportpartner is, snapt het merendeel van de Nederlandse ondernemers te weinig van het zakendoen met de oosterburen. Daarom falen de meeste deals tijdens het eerste stadium van het exportproces.

Dat is jammer want Duitse afnemers zijn trouwer dan Nederlandse afnemers. Bovendien plaatsen ze gemiddeld 5 tot 10 keer grotere orders. Daarom heb ik voor u even de belangrijkste lessen op een rij gezet!

  • Nederlanders zijn niet volhardend genoeg. Duitse prospects willen eerst zien hoe serieus je als nieuwkomer bent. Een afwijzing is eerder een test dan een definitief gesloten deur.
  • Waar Nederlandse ondernemers zich presenteren als alleskunners waar de klant voor alles terecht kan, zoeken Duitse afnemers een specialist die juist één ding heel goed kan.
  • Nederlanders zijn te weinig volhardend. Deals sluiten duurt in Duitsland langer en het duurt langer voor prospects toehappen.
  • Duitsers zoeken meestal een specialist, terwijl Nederlandse ondernemers zich presenteren als een generalist of one stop shop.
  • Nederlanders acquireren te laag in de organisatie.
  • Benader de organisatie top-down in plaats van bottom-up. Nederlanders leggen graag contact via LinkedIn, Duitsers waarderen één op één en nabij contact meer.
  • Nederlanders zijn te snel informeel en moeten voor hun gevoel overbeleefd zijn. Beleefdheid is in Duitsland essentieel. Nederlandse ondernemers lijden aan zelfoverschatting.
  • Nederlandse ondernemers investeren te weinig in een vertrouwensrelatie met de afnemer. Die wordt in Duitsland hoger gewaardeerd.
  • Duitsers hebben een lagere tolerantie voor slordigheidjes. Afspraken nakomen en punctualiteit zijn essentieel. Een proeflevering geldt meer nog dan in Nederland als een toetsing.

Met deze wijze lessen in het achterhoofd kunt u weer met frisse moed de Duitse collega’s benaderen!

Luc van Bussel: “BOVAG is het grootste heilige huisje”

 “Never waiste a good crisis. De automotive branche is een branche met teveel heilige huisjes. BOVAG is het grootste heilige huisje. Dealers hebben hun langste tijd gehad en Nederland is HET MKB land van de wereld.”

Dit is een aantal pittige uitspraken die Luc van Bussel (47 jaar), CEO van The Alwaysbemobile Company deed in het interview dat Ondernemen.blog.nl met hem had. Wederom dus een ondernemer aan het woord met een duidelijke eigen mening en visie. Daar houden wij van.

Over Friso en slechte tijden enzo…

Op deze dag waarop het vreselijke nieuws over de gezondheidstoestand van prins Friso bekend is geworden, overdenk je ook wat meer dan normaal de vergankelijkheid van het leven, van al waar je zoal mee bezig bent. En ineens drong de volgende vraag zich rondom alle relaties in het bedrijfsleven aan me op: “Als het onverhoopt onverwacht slecht met je gaat als stronteigenwijze ondernemer (bijvoorbeeld qua gezondheid, carrière, privé-leven etc.) wie blijft er dan eigenlijk toch nog vanuit je zakelijke contacten contact met je houden?” 

Strooizout, Winterbanden en tekentangen..

de massa's van Buurtzout.nl

Ik ben momenteel niet alleen helemaal in de ban van de sneeuw, het strooizout, de elfstedentocht en het ijspret maar daarmee ook van het heerlijke hijgerige kuddegedrag in ons land. O zo fijn voor de BV Nederland! En zeker nu een grote redding! Anders bleef de portemonnee helemaal op slot met al die deprimerende economische vooruitzichten. We zijn zo ontvlambaar als wat voor vooral hypes die altijd zomaar ineens uit de lucht lijken te vallen. Letterlijk.

Ronde Tafel Gesprek Klantgedrevenheid in de Schadeherstelmarkt

Op dinsdag 7 februari organiseert schadeherstelketen A.A.S. in Breda een Ronde Tafel Gesprek met als thema: ‘Klantgedrevenheid in de Schadeherstelsector’. Aan tafel zitten vertegenwoordigers van de particuliere en zakelijke automobilist, de leasemaatschappijen, de fleetowners, de schadeherstellers en de verzekeraars.

Het thema
Hoe kan de ‘Klantgedrevenheid in de Schadeherstelmarkt’ naar een nog hoger niveau gebracht worden? En is dit überhaupt nog wel mogelijk? Het schadeaanbod wordt alsmaar minder en de gestuurde schadestroom en de noodzaak tot investeringen in techniek en vakmanschap daarentegen alsmaar groter. En hoe denkt de klant er eigenlijk zelf over? Kan het beter en zo ja op welk vlak? Naast A.A.S. zijn er steeds meer Schadeherstelketens die zich gaan richten op de particuliere automobilist die W.A. verzekerd is. Is dat de toekomst? En wat zijn de belangrijkste voorwaarden voor het op een juiste manier bedienen en bereiken van deze particuliere berijder? En wat betekent dit voor de relatie met de verzekeraars en leasemaatschappijen? Gaat dat wel samen?

De aanleiding
Directe aanleiding voor dit initiatief is het feit dat de schadeherstelketen A.A.S. dit jaar vijf jaar bestaat en 100% klantgedrevenheid heeft gedefinieerd als haar belangrijkste kernwaarde. Het past binnen deze kernwaarde om periodiek op een transparante wijze van gedachten te wisselen met belangrijke marktspelers over de klantgerichtheid in de sector. A.A.S. zet haar klanten centraal. Om deze reden zet zij ook met regelmaat mystery visits en andere middelen in om inzicht te krijgen in verbeterpunten op het gebied van haar klantgedrevenheid.

 A.A.S is ook van mening dat een open, transparant gesprek over de wensen en mogelijkheden op het gebied van klantgedrevenheid een belangrijke bijdrage kan leveren aan het verder verhogen van de klantgedrevenheid in de sector. Op dit moment houdt de vraag hoe men nog klantgerichter kan worden vele partijen in de sector bezig. Vandaar deze Ronde Tafel.