Trend: hosselen

scharrelkipAlles verandert in het leven. Betekende `hosselen` vroeger vooral geld bij elkaar sprokkelen, in het bijzonder ten behoeve van drugs, vandaag de dag is er een andere betekenis aan toegevoegd. Tegenwoordig hosselt bijna iedereen. In het Financieel Dagblad las ik dat hosselen de nieuwe trend is dit jaar op het gebied van human resource en recruitment.

Zo stelt Cor Rietman, medeoprichter van internetuitgever Personeelsnet Media. Het betekent dat er steeds meer sprake is van een reeks lossere, korter op elkaar volgende dienstverbanden. Het traditionele patroon waarin de ene vaste baan op de andere volgt, is niet langer. Zowel de werkgever als de werknemer willen dat niet langer.

Personal branding wordt belangrijker. Zorg dat je op internet goed te vinden bent en ook je successen moeten online goed te vinden zijn. Bedrijven speuren bij aanname van nieuwe mensen steeds langer en vaker internet af. En dit beperkt zich niet alleen tot LinkedIn en Plaxo maar ook Hyves en Facebook worden afgestruind.

Lees ook:Via LinkedIn werken aan je Personal Branding
Lees ook:Tips voor online personal branding
Lees ook:Veel dronkenschap op Facebook foto’s
Lees ook:Effictieve werving van nieuwe medewerkers
Lees ook:Hoe sterk je je reputatie?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.