Categorie: "Geen rubriek"

Win de slag om de webshopklant met de Google Keywordtool

Tien jaar geleden waren er nog niet zo veel webwinkels, maar tegenwoordig is dit wel anders. Heb je nu een eigen online shop, dan moet je veel moeite doen om klanten juist naar jouw webwinkel te trekken. Een goede manier om meer klanten van je concurrenten weg te trekken en naar jouw online shop te sturen, is door Google Adwords in te zetten. Door te adverteren in Google, kun je veel mensen bereiken en maak je van potentiële klanten of leads mogelijk echte klanten.

Pensioen? Ik heb toch recht op AOW?

Volgens het CBS bouwen bijna 1,5 miljoen mensen geen pensioen op. Ze hebben vanaf pensioendatum recht op AOW, maar dit is slechts een basisuitkering gebaseerd op het absolute minimum.

In economisch slechte tijden gaan werkgevers beter letten op hun uitgaven. Lopende pensioenregelingen zijn niet zomaar te stoppen of te versoberen. Nieuw opgestarte bedrijven hebben vaak nog de keuze of ze wel of geen pensioenregeling gaan aanbieden. In bepaalde bedrijfstakken bestaat deze vrijheid niet, maar dat geldt niet voor alle bedrijfstakken. Nederland kent geen verplichting om een pensioenregeling aan te bieden. Jonge branches, zoals de IT branche, blijken vaak af te zien van pensioenregelingen. Ook het groeiende aantal ZZP’ers bouwen geen pensioen op.

Valkuilen bij het afsluiten van een AOV

Een arbeidsongeschiktheidsverzekering kun je niet zonder als zzp’er. Let wel op welke dekking je kiest. De verzekering moet namelijk goed aansluiten op jouw persoonlijke situatie en je moet natuurlijk niet teveel betalen.

Afhankelijk van je beroep, de leeftijd en je gezondheid kan de AOV een dure verzekering zijn. Je kunt de kosten drukken door de verzekering zo goed mogelijk op jouw eigen situatie af te stemmen. Enkele valkuilen bij het afsluiten van een AOV willen wij graag toelichten.

Welke uren tellen meer voor het urencriterium?

Als ondernemer wil je natuurlijk profiteren van de verschillende soorten ondernemersaftrek. Eén van de eisen die vaak gesteld wordt is dat je minimaal 1.225 uren per jaar werkt voor je onderneming. Welke uren mag je meetellen en welke niet?

De belangrijkste twee ondernemersaftrekposten zijn de zelfstandigenaftrek (€7.280) en de startersaftrek (€2.123). Om hiervoor in aanmerking te komen, moet je aantoonbaar minimaal 1.225 uren aan je onderneming gewerkt hebben. Ook als je in de loop van het jaar start, moet je 1.225 uren kunnen aantonen om recht te hebben op de ondernemersaftrek. Het hoeven geen uren te zijn die je kunt declareren bij de klant.

Wat blijft er nog over in de winkelstraat?

In de maand december zijn er zware klappen gevallen in de winkelstraat. Het dieptepunt was het faillissement van V&D en DA. Volgens buitengewoon hoogleraar e-commerce, Cor Molenaar, is dit nog maar het begin. Er zal meer ellende volgen voor winkelbedrijven.

Al jaren stijgt het aantal transacties via het internet en daalt het aantal aankopen bij winkeliers. Volgens de heer Molenaar zijn er meer winkelketens die in moeten grijpen. Als voorbeelden noemt hij onder andere:
• Gamma
• Bart Smit
• Kwantum
• Bristol
• Hunkemoller

Video: Moodfilms breken door in 2013

Al in de mood voor 2013? Hoe dan ook wordt 2013 het jaar van de doorbraak van moodfilms als je het mij vraagt! Dit type film gaan we meer en meer zien. Hieronder een kleine toelichting. Uiteraard via een videootje:-) Alvast een super gelukkig gezond en bovenal filmisch 2013 gewenst met veel momenten die het filmen meer dan waard zijn!

Rob Polman (Bovemij) “Besteed je aandacht daar waar het nodig is”

In de reeks interviews met ondernemers dit keer het woord aan directeur Bovemij Financiële Diensten en Bovemij Finance Rob Polman (45 jaar).
Rob Polman heb ik leren kennen als een man die juist door zijn drive en durf de autobranche nieuwe inspiratie brengt. Heerlijk. Er zijn ook weinig mensen zo goed bereikbaar als deze sympathieke directeur! Hulde.

O: Vertel ons eerst eens wat over jezelf?

RP: Ik ben van origine geen automotive man. Ik ben groot geworden in de marketing en sales binnen de fast moving bij Friesland Campina Melkunie. Vervolgens ben ik als marketing manager binnen KPN Mobile, Multipay en Retail aan de slag gegaan. Na mijn periode als directeur strategie, marketing en distributie bij Vedior is dit nu mijn vierde jaar als directeur Bovemij Financiële Diensten en Bovemij Finance. De combinatie van bestuurlijk en operationeel maakt deze functie erg interessant. Ik ben samen met Rémi Viellevoije eindverantwoordelijk over  mijn eigen missie, visie en strategie. Het daadwerkelijk toepassen van echt changemanagement en hier sturing aan geven vind ik boeiend.

O: Wat is in jouw ogen ondernemerschap?

RP: Signaleren van kansen in de markt, zowel voor bestaande als nieuwe producten en/of diensten, ernaar handelen en daarbij risico’s durven nemen. Maar ook inside out kijken. Bekijken waar je eigen krachten liggen en die verder exploiteren.

O: Hoe belangrijk is het MKB voor ons land? Graag jouw visie daarop.

RP: Iedereen weet dat dit de kurk is waar de economie op drijft. Het is de omgeving waar snel en gericht innovaties kunnen plaatsvinden en mede ook door niet MKB’s internationaal overgenomen kunnen worden. Snelheid kan in MKB, innovatiekracht is hoog en motivatie en betrokkenheid van medewerkers vaak nog hoger dan in grote corporale omgevingen.

O: Wat zijn jouw belangrijkste drijfveren qua werkzaam leven?

RP: Plezier hebben. In staat zijn veranderingsprocessen uit te voeren en daar de organisatie in mee krijgen. Uiteindelijk is de belangrijkste drijfveer dit samen met anderen te doen en voor anderen te mogen werken als directie. Het werk wordt gedaan door collega’s en niet door de directie. Collega’s hierdoor enthousiast zien worden en zelf veranderingen zien initiëren is het hoogste doel.

O: Wat is je zakelijke ambitie voor 2012?

RP: Evenals de afgelopen drie jaren groei boeken t.o.v.  het voorgaande jaar. Het bedrijf weer een stap verder brengen op de ladder van de nieuwe service aan onze klanten. Een bijdrage leveren aan het herziening businessmodel binnen de automotive. Het geld wordt niet meer verdiend met auto’s. Geld wordt ook niet verdiend met pushen van producten maar juist door zaken slimmer en anders in te zetten. Meer in de hele keten werken van het bedrijf en daar een onderdeel van uitmaken.

O: Wat zijn de grootste trends en ontwikkelingen op jouw vakgebied?

RP: Meer samenwerking in de keten en in processen en systemen van autobedrijven. Bewustwording waar de toekomstige waarde van het bedrijf ligt (ligt niet sec in autoverkopen) en daar op inspelen. Aftersales gaat steeds meer een primaire rol spelen. De trend binnen ons bedrijf is niet over verzekeringen praten maar het autobedrijf helpen waar onze producten kunnen bijdragen in de keten van het bedrijf. Zowel aan de voorkant als in de werkplaats en in klantenbinding op midden- en lange termijn.

O: Wat is het grootste aandachtspunt op jouw vakgebied?

RP: Verzekeringen en financieringen zijn een low interest product. Dit zowel in- als extern duidelijk maken. Vanuit dat uitgangspunt het autobedrijf helpen juist gemakkelijker deze producten te verkopen. En daar juist service in bieden. Voor Bovemij Financiële Diensten is dat full service met Financiering, Verzekeringen, Garantie en Pechhulp.

O: Wat heb jij/de organisatie waar je werkzaam voor bent gemerkt van de gevolgen van de crisis?

RP: Dat klanten het zwaarder krijgen en daarmee wij ook. De focus ligt meer op korte termijn en “overleven “.  BFD is sterk gegroeid in de afgelopen drie jaar tegen de markt in. Dat betekent automatisch dat autobedrijven hier hun voordeel mee gedaan hebben. Dan zie je het verschil tussen bedrijven die dat wel en niet begrijpen.

O: Wat is jouw grootste zakelijke zorg voor 2012?

RP: Korte termijn denken van autobedrijven en blijven hangen in de oude businessmodellen. Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.
CRM denken, echt retail denken, ketendenken (voor- en achterkant) bestaat nagenoeg nog niet binnen de automotive.

O: Welke drie adviezen heb je voor de overheid als het gaat om het ondernemersklimaat in Nederland?

RP: Het klimaat in Nederland is goed te noemen. Kijkend naar de vele misstappen van de afgelopen jaren in diverse sectoren is gebleken dat regelgeving nodig is.

Wij moeten ons bewust zijn dat we enkel een kleine radar zijn in het geheel.  Wij als ondernemers kunnen ons druk maken om ons pensioen, salaris , administratieve handelingen etc., maar laten we ons druk maken over waar het echt om moet g aan.  En dat is de consument helpen. Zij dragen bij aan onze boterham en die moeten we koesteren. Besteed je aandacht daar waar het nodig is.

 

Johan Cruijff en Johan Derksen in de veiling!

Wow! Ik mag Johan Cruijff en Johan Derksen veilen voor het goede doel! Op woensdag 6 juni vindt er top seminar plaats in de Nyenrode Universiteit in Breukelen. Sprekers o.a. Johan Cruijff, Johan Derksen, Humberto Tan, Ireen Wust, Brian Farley, Jan de Jong, Jan van Setten en Ruben Zwieten en Bas Blekking.

Thema: Coachend Leiderschap.

Ik mag twee kaarten (twv 995 per kaart) veilen in mijn strijd om kindermisbruik zoveel mogelijk tegen te gaan door geld in te zamelen voor de Stichting Stop Kindermisbruik.

Wie biedt?

Meer info www.focusconferences.nl/cruijff.