Kleine winkels zijn trend voor 2010

HBD-Trendrapport-2009-coverDe consument van nu is op zoek naar variatie, sfeer en persoonlijk contact. De kleine, vernieuwende winkels bieden dat en zorgen daarmee voor een unieke aankoopbeleving waardoor vooral zij succesvol zijn. Het gemeenschappelijke sleutelwoord hierbij is ‘passie’. Kleine winkels zouden dan ook de trend zijn voor 2010 aldus het Hoofdbedrijfschap Detailhandel. Het middensegment vervaagt. Klein wordt heel klein en groot wordt heel groot.

De resultaten staan beschreven in het Hoofdbedrijfsschap Detailhandel (HBD) Trendrapport 2009 ‘Kleine, vernieuwende winkels maken het verschil. Ontmoet ondernemers met passie!’ Een samenvatting van alle interviews is te lezen op http://www.hbdtrendrapport2009.nl/tekst/9

Hoewel schaalvergroting als trend van de afgelopen jaren nog niet verloren gaat, wint de tegentrend van schaalverkleining onder invloed van de huidige dynamiek in de detailhandel aan kracht. De traditionele zelfstandige ondernemer maakt plaats voor de nieuwe, kleine speler, die niet zozeer het gevecht aan gaat met de grote retailers, maar veeleer complementair is in het bedienen van de klant.

Lees ook:Innovatieve ondernemers winnen
Lees ook:Winkeliers ontevreden met ‘marktverdeling’ EU
Lees ook:Kleinschaligheid in bedrijfsleven wordt de trend
Lees ook:Kwart miljoen vernieuwingen per jaar
Lees ook:Kieskeurig.nl levert producten uit fysieke winkels

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.