Bedrijfsleven investeert weer in marketing

Uit de nieuwste editie van de Regus Business Confidence Index waarvoor wereldwijd 17.000 ondernemers werden ondervraagd blijkt dat het ondernemersvertrouwen weer sterk is toegenomen.
De uitgaven op het gebied van sales en marketing stijgen zienderogen. Op het vlak van kantoorruimte en vastgoed is echter sprake van een consolidatie of zelfs verlaging van de uitgaven.  In Nederland verwachten maar liefst 86% dit te doen. Dit wordt ingegeven door een algemene trend om de operationele kosten structureel te verlagen. Daarnaast doet  het begrip  ‘Nieuwe Werken’ in ons land in toenemende mate zijn intrede bij ondernemingen. Plaatsongebonden werken levert besparingen op in vaste werkplekken.

Bedrijven blijken alleen weer te gaan investeren op onderdelen waar een duidelijk rendement te verwachten is. De basis ligt daarbij natuurlijk in sales en marketing gerelateerde investeringen, die bovendien ook flexibeler en meer schaalbaar zijn.  

Bron: www.managersonline.nl

Lees ook:Nieuwe Winkeltijdenwet valt niet goed bij ondernemers en supermarkten
Lees ook:Vooral jongeren en senioren kooplustig
Lees ook:Het Nieuwe Werken werkt
Lees ook:Werken wordt ondernemen
Lees ook:WK oranjekoorts scoort!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.