Wat zei je? Ik was even aan het twitteren!

Bijna de helft van de werknemers raakt tijdens kantooruren afgeleid door sociale media als Twitter en Facebook. Een kwart geeft zelfs toe dat dit soms ten koste van het werk gaat.

Nationale Vacaturebank deed een onderzoek onder negenhonderd werkenden. Opvallend aan de uitkomst is dat maar weinig werkgevers een beleid hebben om het gebruik van sociale media te beperken.

Afgezien van het feit dat mensen snel afgeleid zijn, blijkt het risico van imagoschade voor de werkgever mee te vallen. Uit het onderzoek blijkt dat de meeste werknemers niet snel iets negatiefs over het werk of de werkgever schrijven.

Vijftien procent doet dit wel, maar alleen als het positief nieuws is, zes procent alleen als ze iets te klagen hebben.

Overigens hoeft het gebruik van sociale media op de werkvloer niet negatief uit te pakken voor een bedrijf. TNS Nipo publiceerde in mei de resultaten van een tweejarig onderzoek waaruit bleek dat het gebruik van Twitter en Facebook werknemers creatiever en innovatiever heeft gemaakt.

Ik kwam het volgende bericht tegen en wilde het graag met u delen. Ik pleit er namelijk zelf voor om het gebruik van social media vast te leggen in de arbeidsovereenkomst zodat er geen conflicten ontstaan tussen de werknemer en werkgever.

Dit bericht laat weer eens zien dat social media nog vaak over het hoofd gezien wordt. Gelukkig sluit het positief af want social media biedt enorm veel kansen voor ondernemers!

Bron: Novum

Lees ook:Ik twitter vooral onder werktijd!
Lees ook:Vrouwen aan de top kunnen niet meer zonder social media
Lees ook:Social media zorgt voor meer omzet
Lees ook:Kritiek op je baas? Mag in Amerika via Facebook
Lees ook:Haal meer uit je social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.