Social media voor B2B: vertrouwen, dialoog en inhoud

Schermafbeelding 2010-09-10 om 08.47.11Gisteren gaf ik al aan dat in Amerika het grootste deel van de bedrijven de slag heeft gemaakt naar social media (ik denk ook redelijk vergelijkbaar met Nederland). Ze gaan voor de volle inzet ervan en zijn ook van plan om er in de toekomst op advertentiegebied in te investeren.

Op het gebied van B2B is de verwachte groei 43,3%. De hamvraag blijft natuurlijk waarom je voor social media zou gaan? Waarom maken social media het interessant om er in te investeren? In principe gaat het om drie hoofdzaken: vertrouwen, dialoog en inhoud. Vertrouwen, omdat je dit als bedrijf moet leren te winnen op social media tussen nieuwe, potentiële opdrachtgevers of consumenten. Dialoog, omdat je door eerst te luisteren en dan mee te praten op social media pas de vruchten ervan kunt plukken. Inhoud, omdat je als bedrijf op social media zo precies mogelijk aan andere bedrijven en consumenten wilt laten zien wat je doet, om oprechte interesse bij hen te wekken. Wees je in ieder geval bewust van op welke social media je doelgroepen zitten, dan heb je al een deel van de winst binnen.

 
http://www.itcommercie.nl/achtergrond/dossierartikelen/id326-Sociale_media_en_BB_Fish_where_the_fish_are.html

Lees ook:Haal meer uit je social media
Lees ook:Vooral kleine bedrijven zien kansen in social media
Lees ook:Hoe social media bedrijven versterken
Lees ook:B2B Social Media trends voor 2012
Lees ook:Praten over strategie levert geld op

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.