Het ANP meldt dat de inrichting van ‘Happy Street’, het Nederlandse paviljoen op de Wereldtentoonstelling in Shanghai, niet op tijd af is voor de opening van het evenement vrijdag.
Roet in het eten
Twee dagen voor de officiële opening van de Shanghai Expo 2010 moet een deel van de tentoonstelling in het Nederlandse paviljoen nog worden geplaatst. De daarvoor benodigde onderdelen zijn later dan gepland uit Nederland aangekomen. Dat zou komen door de aswolk die dagenlang het luchtverkeer platlegde.
Utrecht Kick Off
Een groot deel van de deelnemende Nederlandse steden, gemeentes en provincies zijn daarentegen reeds gereed om hun intrede te nemen in Happy Street. Zo vond afgelopen dinsdag de officiele Kick Off plaats van de gemeente en provincie Utrecht die samen met twintig kennisinstellingen en bedrijven een week lang in het NL paviljoen de kracht van Utrecht op het gebied van kennis en gaming centraal gaat stellen.
Ondernemers centraal
Utrecht geeft daarbij letterlijk en figuurlijk de vloer compleet aan de ondernemers uit haar regio. Deze kunnen in het VIP Paviljoen in Shanghai hun best practices, nieuws en kracht tonen en worden daarbij door de gemeente en provincie met een eigen communicatieteam ondersteund om hun boodschap zo krachtig mogelijk over de buhne te brengen. Zowel in China als in Nederland.
Social Media
Social Media gaat daarbij naast de traditionele media een centrale rol spelen. Utrecht heeft op YouTube, Twitter en Flickr kanalen vast kunnen leggen onder de naam `wereldexpo` en zal derhalve veelal onder die naam gaan communiceren. De vorderingen van Utrecht zijn reeds te volgen via www.twitter.com/wereldexpo.
Lees ook:Wel of niet Twitter en YouTube in China?
Lees ook:Social media voor B2B: vertrouwen, dialoog en inhoud
Lees ook:NS op duurzame toer
Lees ook:Grootste daling bijstand in Utrecht
Lees ook:Microkrediet Pilot van Senternovem