Professioneel bellen met je mobiele telefoon

Zaken doen onderweg. Dat kan heel makkelijk, want tegenwoordig zijn we altijd en overal bereikbaar met onze mobiele telefoon. Toch is niet iedereen gebaat bij jouw zakelijke gesprekken die bijvoorbeeld publiekelijk in de bus worden afgehandeld.

Bovendien is het ook niet integer naar je klanten toe. Daarom een aantal tips hoe je professioneel kunt bellen met je mobiele telefoon:

  1. Je kunt het best je mobiele telefoon opnemen in de auto. Vraag dan wel of je later terug mag bellen of zet je auto aan de kant als dat kan. Bijgeluiden van het autorijden kunnen namelijk storend zijn;
  2. Bespreek geen zaken in het openbaar vervoer via je mobiele telefoon. Vaak gaat het om vertrouwelijke informatie die verder niemand aangaat;
  3. Wanneer je een voicemail te horen krijgt als je een zakelijke klant belt, spreek dan alleen je naam en telefoonnummer in en vraag om terug te bellen. Echte zaken kun je het beste in ’real time’ met elkaar bespreken;
  4. Nummers van klanten en onbekende nummers kun je het beste beantwoorden met een zakelijke groet. Bijvoorbeeld ‘Goedemorgen, Bedrijf X u spreekt met ……’;
  5. Neem niets in je mond tijdens het bellen. Dit kunnen klanten horen. Het komt niet zo professioneel over als je iemand aan de andere kant van de lijn kauwgom hoort kauwen.

Gebaseerd op ’Zakendoen met je mobieltje: de klant hoort alles’: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Carriere/286235/Zakendoen-met-je-mobieltje-de-klant-hoort-alles.htm

Lees ook:Mobiele nummers raken op
Lees ook:Bol.com zet in op mobiele telefoon
Lees ook:Geef klant altijd alternatief (2)
Lees ook:Geef klant altijd alternatief (1)
Lees ook:QR code nieuwste rage?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.